Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Rükverc mitől recseg?

Lacabástya kérdése:

Rükverc mitől recseg?

Figyelt kérdés
Van egy 2007 es volvo s40 1.6 benzin 5 fokozatú váltóvál a családban, 160 ezer km az órájában. A rükvercet nem mindig veszi be és olyankor újra ki kell nyomnom a kuplungot hogy bevegye de akkor már a legtöbbször recsegve veszi be. A többi sebességet gyönyörűen veszi

2023. szept. 7. 17:41
 1/10 anonim ***** válasza:
38%
Kezd elkopni a kuplung.
2023. szept. 7. 17:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
84%
Sok régebbi és alsóbb kategóriájú autóban a rükverc fokozatnál nincs szinkron gyűrű. Emiatt ha az autó mozog reccsenni fog (a fogaskerekek közti súrlódás fogja a nyelestengelyt és a kuplung álló végét megmozgatni), vagy álló autónál is néha kétszer kell próbálkozni.
2023. szept. 7. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%

Ha megállsz és vársz pár másodpercet, akkor is reccsen?

Ez esetben a kuplung nem emel ki.

2023. szept. 7. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:

Mindig állóhelyzetben kapcsolom a rükvercet

A várkozást meg nem próbáltam, köszönöm a válaszokat

2023. szept. 7. 18:34
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

Vagy azt is próbálhatod, hogy bármelyik előremeneti fokozat után kapcsolod a rükvercet.

Ha így is recseg, akkor a kuplung rossz.

2023. szept. 7. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%

#2 Ne kezdjünk el "régi olcsó szarozni", a rükverc SOHA nincsen szinkrózva. Ez egy biztonsági funkció, hogy a paraszt még véletlenül se tudja előremenetben rükverce tenni a váltót. Ha szinkronizált fokozat lenne, akkor 130-nál is simán rádobhatnád a rükvercet. Szóval ennek semmi köze sem a korhoz, sem az árkategóriához, mert nem technológiai dologról van szó, hanem biztonságiról.


Ergó, a válasz erre az, hogy mindegyik váltó rükverce reccsen, ha túl agresszívan használod, mert mint írtam, hülyebiztosra van kialakítva. A többi fokozatot a szinkrongyűrű miatt simán lehet kapcsolni, gyorsan egyiket a másik után, de mivel a rükvercnek nincsen szinkrója, ezért azt nem lehet (technikailag lehet bizonyos technikákkal, de azt most hagyjuk). Az autóval meg kell állni teljesen, ki kell nyomni a kuplungot, ekkor pedig meg kell várni (1, maximum 2 másodperc), hogy a váltó lelassuljon, vagy lehetőleg teljesen meg is álljon. És csak ekkor fogja simán bevenni a fokozatot.


Ha ferdefogazású a rükverc (újabban már ilyen, régen nem volt az), akkor könnyebben és simábban lehet rükvercet kapcsolni, kuplung kinyomás után azonnal is rakható, nem kell megvárni, míg teljesen megáll a váltó forgása, viszont még ha fizikailag be is rakható reccsenésmentesen, akkor is jobb a váltó élettartamát tekintve, ha nem rángatod azonnal, hanem kuplung kinyomás után vársz egy picit.

2023. szept. 7. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%
Először tedd 1.-be és aztán hátramenetbe.
2023. szept. 7. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Kicsit többet várj a kuplung benyomása és a sebességbe rakás között (így lelassul a kuplung váltó felőli tárcsája)

Ha túl sokat vársz, akkor már azért nem megy be, mert teljesen megállt, de reccsenni nem fog :D

2023. szept. 7. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
100%

Nem várod meg, amíg leesik a fordulat.

De az is lehet hogy csak magasabb az alapjárat.

2023. szept. 8. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
Ma kipróbáltam többször is hogy várok kb 3 másodpercet és úgy becsúszik a helyére mint kés a vajba :D
2023. szept. 8. 15:15

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!