Hogy tudom megállapítani mi nyikorog az autómban?
Ha kinyomócsapágy probléma, akkor jön a hangja ha benyomod a kuplungot. És nem teljesen olyan hangja van mint egy szíjnak vagy görgőnek, egyértelműen meg lehet különböztetni, illetve a motortérben hallgatózva lehet lokalizálni, tekintve hogy a kinyomócsapágy a blokk bal, a szíjak a jobb oldalán vannak.
A szíjat ne kend be szappannal. :D
Egyébként a hosszbordás (ékszíj) vagy vezérműszíj feszítő vagy vezető görgőd lesz a ludas. Legegyszerűbben úgy lehet leszűkíteni, hogy a hosszbordás szíjat le kell akasztani, majd beindítani az autót. Ha ekkor is nyöszörög hidegen, az a vezérműszíj vezető vagy feszítő lesz. Ezt úgy tudod tovább szűkíteni, hogy a vezetőgörgő csapágyazásához benyomsz egy pici csavarlazítót vagy WD40-et. Ha abbahagyja a nyikorgást, akkor az a cserés görgő. Ha nem, fújd be a másikat is. Ha abbahagyja, akkor meg az volt a ludas.
Esetleg még a főtengely szíjtárcsa tud hasonlót, de az nem csak hidegen jelentkezik. Ha hidegen nyöszörög majd pár gázfröccs utáni fordulatszám változásra elhallgat az tipikusan görgő problémára utal.
Rengeteg minden lehet.
Nekem például a generátor tárcsája okozta ezt a hangot főleg amikor adtam egy pici gázfröccsöt elindulásnál, de akkor is csinálta amikor hűvösebb idő volt fagyhoz közel és amikor beindítottam ráadtam néhány fogyasztót, hátsó szélvédő fűtés, utastér fűtését is maxra felnyomtam akkor csinálta ezt de nagyon. Elvittem egy szervizbe mert nem akartam találgatni mi lehet a gondja, időm sem volt rá hogy ezzel szórakozzak akkor. A szervízbe annyit mondtak hogy ideje cserélni a szíjat és a feszítőt sem ártana mert ott is felfedeztek egy nagyon minimális kotyogást, de a nyikorgást egyértelműen a generátor tárcsája okozta mert a benne lévő csapágy elkopott, nem volt kenése sem és már kezdett szétkopni és mondták hogy amikor terhelést kapott a fogyasztók végett akkor kapta a nagyobb terhelést és az okozta ezt a gondot főleg hidegen amikor még hideg volt szinte és az a minimális zsír ami még volt benne csak a meleg hatására lágyult annyira hogy már volt némi kenése. Én mondjuk akkor kicseréltettem a vezérlést meg a vízpumpát is ha már annyira meg kellett bontani, minden tárcsát, szíjat kicseréltettem csapágyastól. Részben azért is mert a vezérlés csere is már közeledett és úgy voltam vele ha már ennyire szét kell bombázni emiatt az autót akkor csinálják meg azt is, és akkor jó 4-5 évig nem lesz azzal sem gondom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!