Mitől van a kiegyenlítő tartályban hidegen túlnyomás?
Nemrégiben több beavatkozást csináltunk az autón, többek közt kimostuk a hűtővíz rendszert, majd azt újratöltöttük és légtelenítettük. Belső fűtés továbbra sincs, a fűtésradiátor irányába hideg a cső, viszont a légtelenítőjén csak víz folyik. Továbbá kb. 50 km megtétele után, ha hagyom teljesen lehűlni a motort(ca. 12 óra) a kiegyenlítő tartályban megemelkedett vízszint látható, kinyitva érezhető túlnyomás van. Az első radiátor légtelenítőjét kinyitva újra levegő jön, ezt követően ahogy a levegő távozik a tartályban levő szint pontosan az eredetire áll vissza.
Mit érdemes megnézni? Hűtőradiátorban van áramlás, a víz csak magas terhelés mellett melegedik túl, óvatos közlekedéssel semmi gondja.
Említett autó: Fiat Stilo 1.9 Diesel
Valamekkora nyomás külömbség lehet, zárt a rendszer jó esetben.
Termosztát jó? Nyit rendesen.
Ha igen légtelenítsd még. Ha hengerfejes lenne nyomán a vizet rendesen.
Nem egy nagy mágia megtudni, beledolgozik-e motor a víztérbe, leveszed a kiegyenlítő kupakját, majd légmentesen lezárod kézzel a tartályt....hideg motornál inkább, ha nem szeretnél puhára főni.
Ha elveszed a kezed, érzed, hogy jön ki nyomás, vagy nem.
Másik a kotongumis módszer a tartály szájára, ha felfújja, akkor az baj.
Nem volt megfőzve a motor? Víz nélkül ment, stb...
Nem kell ezeket légtelenítgetni, ha nincs baj a tömítéssel, nincs repedés, vetemedés, stb.
Ha ez is olyan mint az újabb jtd akkor nem csak 1 helyen lehet légteleníteni.
Lehet egy a szívósornál, akksi mellett, illetve a hűtő jobb sarkánál nézd meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!