Első fék cserére 100k reális?
2 fék tárcsa 4 fékbetét és a szerelő munakdija.
Ford focus 2003 kombi
ZSU-nál a Febi féktárcsa+betétek 30e, a 70 meg lehet, rábízza a kezdő pistikére a javítást, aki elvan vele egész nap.
Én inkább kicserélem magamnak a kertben, közben hallgatom a madárcsicsergést.
Cseréltettem már szakszervízben vezérműszíjat, bírta kb 500km-t, mert elszakadt, félre lett rakva egy görgő...
Na a szakik előttem... xddd
Drágának drága, de reális. Az anyag 60 ezer középátlagos (de jó) minőséggel, munka 20-30 ezer, közel 100-nál járunk. Egy drágább szerviznél reális a 100.
Nyilván meg lehet oldani olcsóbban is, de az olyanra mint #2 azért nem éri meg hallgatni, mert:
1. Szerviz nem dolgozik ZSU-ból. "PERSZE MERT LEHÚZNAK", ja, vagy azért, mert egy szerviz nem várhat 2-3 napot a kiszállításra.
2. Aki ért hozzá, az nyilván megveheti és kicserélheti magának, úgy tényleg fele, vagy harmad annyi a végösszeg. Aki ért hozzá, annak nyilván nem okoz problémát megcsinálni és nem is érti mit lehet rajta elrontani, de ha tudnád hányan rontják el... félrekapatják a vezetőt, nem kenik meg a vezetőt (vagy ha megkenik akkor is oda nem való zsírral, ami miatt megszorul), ha csak betétet cserélnek nem törik le a betétek éleit és elkezd nyikorogni, festett tárcsát rögtön megvasalják és mehet az egész a kukába, festett betét szorul a helyén és nem az hogy lecsiszolja a festéket, inkább bekalapálja a helyére, aztán jóhogy szorul, stb. És az ilyen sztorijaim 90%-a még csak nem is magánszemélyektől jön, hanem "elvittem ismerőshöz" típusú dumák, szóval a garázsjancsik is megérnek egy misét... Szerintem a fék egyike azoknak a dolgoknak, amikkel nem éri meg játszani. Nyilván hibázhat a szerviz is, de ott általában ki is derülnek még mielőtt visszaadják. Mi mindig megtesszük az első utat, hogy bekoptassuk, aztán fékpad. Ha valamit elb*sztunk, kiderül és rögtön javítjuk. Garázsjancsi ilyet nem csinál. Összerakta, viheted, aztán lesz ami lesz. Én biztos nem játszanék az életemmel, ha másra kéne hagyatkoznom, inkább kifizetnék pár deákkal többet és ott van a papír a kezemben róla, hogy csere után jól teljesített és minden fasza.
Amúgy #2 még egy kérdés hozzád: hogy lehet szerinted "félrerakni" egy görgőt? Nem vonom kétségbe a sztorit, csak az állítólagos hibát. Ja és ha már szerelői hiba, akkor ismét visszatérnék a szervizekre: ott van garancia, törvény írja elő, nem tudják elbagatellizálni. Garázsjancsinál meg lutri, hogy kellően lelkiismeretes-e és javítja ingyen a hibáját, vagy sem.
Átbasztak
kb 30 ezer a két féktárcsa, 10 ezer a fékbetét
és magaa munka bő 1 óra
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!