Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Opel Astra G, elektronikus a...

Opel Astra G, elektronikus a motorhűtés?

Figyelt kérdés
Mint kiderült egy segítőkész embertől a generátor ment tönkre az autóban. Menet közben kigyulladt a töltés visszajelző. Muszáj volt hazajönnünk, de már megbántam, mert minden elektromosságot lekapcsolat folyamatosan az autó a generátor hibája miatt. Előszor a szervo ment el, aztán az ABS, aztán a légzsák, majd a szervízkulcs jelent meg. 60-as tempomval jöttünk haza 20 km-en keresztül, de a végén már csörgött. Lehetséges, hogy hűtést sem kapott a motor vagy ettől független, és nem a motort forralatam fel???? A hűtővíz sapkáját leszedtem nagy szisszenés volt, de semmi több, és az olajbetöltőnél sem volt füst stb.
2023. aug. 26. 20:12
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
100%

A hűtőventilátor elektromos, de menet közben azért nem kéne felforrnia.

Inkább a gyújtás maradhatott ki, ha már annyira rottyon volt az aksi.

2023. aug. 26. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
78%
Egyrészt teljesen értelmetlen a hűtősapkát leszedegetni, ha forrásközeli állapotban van a motor, csak rontasz rajta, ha meg túlmelegedett, úgysem tudsz mit tenni, és nagyon veszélyes is. Másrészt, hatvanas tempóval hazadöcögni kb. nulla terhelés a motornak, 90%-ot adok rá, hogy ettől nem forrt fel. Harmadrészt, nem nézted a műszereket esetleg? Szerintem feltűnt volna.
2023. aug. 26. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
100%
Egészen biztosan nem forrt fel, vagy ha mégis, annak semmi köze nincs a generátorhoz.
2023. aug. 27. 02:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:

Miért forrt volna fel?! Attól, hogy nem tölt a generátorod, menetszél még van ami hűt.

A 60-as döcögést se értem. A megengedett legnagyobb sebességgel jöttem volna, az utastér ventilátort, és minden más nélkülözhető fogyasztót lekapcsolva, hogy minél kevesebb ideig menjen az autó csak akkuról. Egy dízel H Astrával jártam hasonlóan. Ott minden gond nélkül 40 km-ről hazaértem.

2023. aug. 27. 06:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 A kérdező kommentje:
Köszönöm Mindenkinek! Sajnos minden megboldondult, ami létezik. A km óra még mindig 60-at mutat a fordulatszámmérő és 2000 es fordulatot. Ez rendeződik az akku újra töltésével és a generátor cseréjével? Hogyan érdemes elmenni a szervizbe, bikázással vagy töltsem fel az akksit?
2023. aug. 27. 10:54
 6/14 anonim ***** válasza:
100%
Azért bolondul meg minden, mert alacsony a feszültség az összes érzékelőnél és műszernél, amit meghibásodásnak érzékel a vezérlőegység. Az akksicsere után kell egy teljes hibakódolvasás, mindet ki kell törölni, aztán kész.
2023. aug. 27. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:

Töltsd fel az aksit. Ha sokáig lemerülve hagyod, akkor tönkre fog menni az akku.


Ráadásul egy teli akkuval azért el tudsz menni kb. 1-2 órát töltés nélkül. Ha csak gyorsan bebikáztad, akkor jó, ha 10-20 percet kibír.

2023. aug. 27. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
55%
Kedves Kérdező! Nagyon intelligensen tetted, hogy 60-nal mentél! Azt senki sem gondolta végig, hogyha lekapcsolódik a szervó mennyire balesetveszélyes lesz az autó. Én sem mentem volna gyorsabban. Ugyan menet közben könnyebb kormányozni, de életveszélyessé is válhatott volna egy nagyobb tempó. Egyébként szerintem tényleg ne aggódj, motorja miatt, kapott megfelelő hűtést és véhetően nem csúcsforgalomba araszoltál. Máskor meg tényleg ne vedd le a hűtővíz tartály fedelét, mert ugyan ezeken menetes fedél van (nem pedig bajonett záras), jobb elkerülni egy esetleges forrázást. Amúgy ami csattogott az nagy valószínűséggel generátor szabadon futója. Vegyél bele egy újat vagy egy felújítotatt, (Magneti Marelli ebben jó) és rendeződik minden.
2023. aug. 27. 18:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
20%

#8 Persze mert régen amikor nem volt a szervó az autók 99%-ában, akkor az autók átlagos futásteljesítménye 3 kilométer volt, mielőtt összetörték őket, mert szervó nélkül vezethetetlen az autó. :DDDDDDDDDD Oké azt elismerem, hogy egy gyárilag szervó nélküli autót könnyebb kormányozni, mint egy nem működő szervósat, de közel sem ennyire. Menet közben teljes mértékig vezethető biztonsággal, csak nem úgy kell vezetni mint a ratyi bréemvés kretének, hanem meg kell fogni azt a k*rva kormányt normálisan.


De amúgy ebbe eddig nem is gondoltam bele, mi az, hogy nincs szervó? G Astrában full hidraulikus a szervó, az égvilágon semmi köze nincsen a generátorhoz és villamos hálózathoz. Nem a generátor a rossz ott szerintem, nem nézted meg, hogy rajta van-e a szíj? Nem dobta le véletlenül? Pont múltkor volt nálunk egy G Astra, 1.4, az is úgy jött be hogy elment a töltés, aztán néztük, hogy felgyűrte a szíjat. Az még csak egy dolog, de azért, mert a generátornak a szíjkereke hosszában félbetört. Senki nem is látott még olyat, de ezek szerint ennél a típusnál megtörténhet. Szóval legalább annyit nem ártana tudni, hogy a szíj a helyén van-e.

2023. aug. 27. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 A kérdező kommentje:
Utolsó! Bocs, de nincs igazad. Töltésvisszajelző felgyulladt és sorba minden elektronikát lekapcsolt. Elsöként a klímát, majd aztán a szervót. Jött később a légzsák visszajelző, ABS végül szervizkulcs. A szerelőt végül elmondtam a problémát délután, ugyanazt mondta, mint a #8 a, generátor tipikus problémája, és a szabadonfutó csattogott. Kormányszervó nélkül az autót nagyon nehéz kormányozni, a Ladát sokkal könyebb volt.....
2023. aug. 27. 20:19
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!