"sima" AM jogsival vezethetek 50ccm sportmotort?
#11 De hogy kapj normális választ is erre a kérdésedre:
1. Nem, a rendőrök valószínűleg nem nagyon nézik, pedig kéne.
2. Pont az 50-nel haladásoddal hátráltatnád a forgalmat. Egy 50-es motor azért nem olyan dinamikus, főleg egy sportmotor, mint egy nagyobb motor, vagy akár egy büdös, kétütemű robogó. Azt se felejtsd el, hogy ugyanebbe a segédmotoros kerékpár kategóriába tartozik a Riga, a Babetta meg a gyári Simson is, és ezek voltak elterjedtek, amikor a KRESZ-t írták.
Gondolj bele: én a 600 köbcentis, 95 lóerős motorommal téged ha 40-nel mész akár sávon belül szabályosan, úgy, hogy nem követek el gyorshajtást sokkal rövidebb idő alatt előzlek meg, mint ha 50-nel köhögsz a 70-es táblánál például.
Autósok is 50-60 között sokkal kevesebb időt töltenek a szembesáv sokkal kisebb hányadában, mintha 50-nel mennél. Szerinted egy kerékpárost hogy könnyebb gyorsan kikerülni akár országúton is? Ha 25-tel teker, vagy ha 50-nel menne?
Arról nem is beszélve, hogy a következő kérdés az lenne, hogy ha a te 50 köbcentis motorod neadjisten tud 80-nal is menni, akkor mivel tudja a 60-at sík úton, mégis miért ne hajthatnál a kamionok között autópálya külső sávjában, ami neked is életveszély és nem véletlenül vannak kitiltva a segédmotorok autóútról, autópályáről.
Arról főleg nem beszélve, hogy a segédmotorokon nincs rendszám, nem véletlenül kevesebbek a "jogaik", legalább olyan súlyos balesetet remélhetőleg nem tudsz vele okozni így, hogy nagy baj legyen a lenyomozhatatlanságod.
6 os vagyok.
Amit #13 mond azzal viszont teljesen egyet kell értsek. A lehet és az ajánlott között sok a külömbség, és sokan okkal akarnak a legtöbb 50 esre rendszámot. Nem mai motorokra íródott a KRESZ, egy karburátorcserével a legtöbb kétütemű ötvenes simán elmegy 80-90 et, szakadékba hátszélben 100 is megvan, és mindezt úgy, hogy nem kell forgalmi, kutya sem ellenőrzi.
Másik oldala meg hogy nincs annál viccesebb, amikor ott kerreg melletted egy 50 es sportmotor :)
#14 Tegyük hozzá, mi akadályozza a segédmotorok rendszámozását? Mert a mopedautóra azért csak kerül.
2 oka van:
1. "De hát nekem azért van segédmotorom, hogy ne kelljen ezzel szórakoznom."
2. Állambácsi: "de hát mennyi meló lenne ezt bevezetni, miközben sokan nem is akarják? Inkább hagyjuK!"
#15
És az lett az eredménye, hogy gyorsabban lehet biciklizni, mint segédmotorossal menni(no joke, sisakban lakott területen kívül utas nélkül bicikli mehet 50 et).
Persze rengeteg segédmotoros kerékpár van itthon, arányaiban sokkal több, mint külföldön, szóval jogos érv lenne tőlük...
Viszont 50 essel menni lakott területen kívül például konkrétan életveszélyes. Emellett tele van használtpiac felfúrt -már csak papíron- 50 esekkel. Az sem sokat segít, hogy a jogosítvány lejártát követően (tehát ha pl nem sikerül az orvosi) még 5 évig simán vezethetsz segédmotorosat, pedig inkább távol kellene ezt tartani a forgalomtól.
A lényeg, hogy a rendszer ezen részének kevés köze van a közbiztonsághoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!