Benzines autóval szereztem meg a jogsit, itthon viszont diesel van, és egyszerűen nem tudom vezetni. Valami tanács, tippek? Hogyan lehet átállni?
Nem, nem voltunk hasonló helyzetben, mert amikor beültünk az oktatóautó után otthon egy teljesen más autóba, akkor nem összecsináltuk magunkat, hanem a lehető leggyorsabban próbáltunk alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez.
Az oktatóval MINDIG gáz nélkül indultam, nem is tanított meg gázzal indulni. A mi autónkkal ez nem működik (párezer kilométer tapasztalattal azt mondom, hogy talán lehetne addig csúsztatni, hogy gáz nélkül elinduljon a lefulladás helyett, de kezdőként esélytelen), így hát hirtelen meg kellett tanulnom úgy elindulni, hogy gázt adok. Nem mondom, volt néhány 2-3 ezres fordulaton való elindulásom, meg az első párszáz kilométeren lefulladtam 2-3x, de úgy álltam hozzá, hogy ezt most megtanulom.
A te hozzáállásod viszont nagyon nem megfelelő. Értem mire gondoltál, amikor azt írtad, hogy szerinted jól vezetsz, de közben meg az első kör után megfutamodó hozzáállásod teljesen másról árulkodik. Ez így nem fog működni, jó sofőr akkor leszel, ha minden váratlan helyzetben legalább megpróbálsz helytállni.
Ha rendszeresen vezetsz majd, akkor rengeteg váratlan szituációval fogsz majd szembenézni, amiket lehetőség szerint meg kell majd oldani. Szűk bekanyarodás az úticélhoz, bonyolult (szűk) parkolás, emelkedőn való elindulás stb. Sok ember számára egyik sem mindennapos, de ettől függetlenül bármikor találkozhatsz ilyesmivel.
Ki kell tapasztalni sajnos minden autót. Ritkán vezetem a férjemét, az is dízel, sokkal érzékenyebb a fékje és a gáz is. Máshol fog a kuplung. Rettenetes. Viszont először azzal gyakoroltam, mentem pár ezer km - t, az volt a természetes. Egy éve az enyémet szoktam meg, azzal is szenvedtem az elején. De már ahhoz ragaszkodom. Oda sem figyelek, automatikus lett.
Hát ennyi a tanács, meg kell szokni. Illetve inkább apróbbakat fékezz, ha ugrós a jószág. Gázt is kevesebbet. Váltásnál ki kell tapasztalni. Bizonytalan helyzetnél inkább egyes, ha nem tudod, ki tudsz - e hajtani, enyém pl. kettesben is indul, ha keveset állok. Emelkedőn nagyobb gáz.
A kérdező azt írja magáról, hogy alapvetően jól vezet.
Aztán azt, hogy az első vezetésnél halálfélelme volt önmagától.
Most akkor hogy is van ez???
Itt a fő gond az lesz, hogy megvan a mini.alis rutin, ami elég egy jogsihoz, de az adaptív hozzáállás hianyzik. Nem kell megilyedni egy masik autótól. Az első elindulasnal óvatos kuplungkezelés, ezzel rajössz, hogy hol fog. Aztan ha rakod a kettest meg mindíg ovatosan mintegy felterkepezve a dolgokat.
Ha úgy erzed a dízel magyon megy, hát valtsd el hamarabb, ne akarj benzineskent banni vele, nem az.
Csak Magyarorszagon emberek millióinak megy nap mint nap, ez nem igenyel szuperérzekeket.
Gyakorolsz azt jó lesz.
Érdekes, aki tud vezetni, az sosem hangoztatja és nem agyal azon, hogy benzines, gázos vagy dízel az autó, ahogy az sem kérdés, melyik kereket hajtja az adott 600ccm vagy 4000ccm?
Beül és vezeti.
Az okostojások ezzel szemben itt a a gyakorin kérdezősködnek, az átállásról, a tippekről, és a trükkökről.
(holott ők "alapvetően jól vezetnek")😛
#18
Nem az a baj, hogy nem megy neki elsőre, hanem hogy nem is próbál alkalmazkodni. Úgy áll hozzá, mintha az oktatóautót vezetné, majd mikor ezzel a módszerrel nem megy, kesereg és elkönyveli, hogy jó, hát ezt nem tudom vezetni, legalábbis a kérdésből ez jött le. Így soha nem is fog tudni megfelelően közlekedni.
Én az első 2 hónapban négy különböző autót vezettem és egyikkel sem volt különösebb problémám. Nem, nem azért, mert tehetséges profi vagyok, hanem mert amikor beültem, akkor a lehető leggyorsabban kitapasztaltam, hogy miként kell vezetni az adott autót, majd aztán annak megfelelően intéztem a dolgokat.
Nem az oktatóautó ábrándjait hajszoltam, hanem elfogadtam, hogy mindegyik autó más es más, majd ennek megfelelően kezeltem őket.
Persze a benzines Focus MK1 után nehézkes volt megszokni a vadiúj, dízel Lodgy-t, de minden csak akarat kérdése.
Nem az a probléma, ha beülés után nem vagy rögtön az autó királya, hanem azzal, ha hónapok múltán is ott tartasz, hogy jaj, hát ez más, mint az oktatóautó, én ezt sose fogom tudni vezetni. Nem tudás meg tehetség, hanem hozzáállás kérdése.
#17.
Nem azokról az emberekről írtam, akiknek "több autó vezetése adatik meg", hanem azokról, aki valami oknál fogva egy "ilyenből" egy "olyanba" kénytelenek átülni.
Csak úgy, hiszti, és halálfélelem nélkül.
Mert van a zsebében egy kis plasztikkártya, amivel jogosult ezt megtenni.
És nem pályacsúcsot kell dönteni, nem profi módon driftelni, csak elindulni A-ból és biztonságosan megérkezni B-be.
(ami valljuk be, pár millió embernek naponta sikerül a nagyvilágban)
Ha Te ezt a minimális elvárást alázásnak hívod, akkor pedig nincs miről beszélnünk.
Mellesleg nagyon találó #19 záró mondata:
"nem tudás meg tehetég, hanem hozzállás kérdése".
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!