Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Valaki eltudná magyarázni egy...

Valaki eltudná magyarázni egy kezdő tanulóvezetőnek a váltást? Diesel autón tanulok.

Figyelt kérdés

Szóval lenne pár kérdésem ami nem teljesen világos a számomra, viszont nem akarok az oktatóm agyára sem menni.


Először is, honnét tudhatom hogy mikor kell magasabb sebességbe kapcsolnom?

Az oktató ugyan annyit elmondott, hogy 20-nál váltsak fel kettesbe, 30-nál hármasba és így tovább tehát ezen az autón, de alapvetően nekem ezt honnan kell tudnom, vagy éreznem?


Következő kérdés, a megállás, és lassítás lenne. Teszem azt 3-asban vagyok például egy városban, és közeledik egy gyalogátkelőhely ami előtt csak lassítani szeretnék. Ilyenkor vegyem le előtte a lábam a pedálról, hagyjam dolgozni a motorféket, majd ha ez nem lenne elég, akkor kicsi fék majd kuplung tövig be és váltsak vissza kettesbe? Nem teljesen tiszta ez még nekem. Illetve amikor muszáj megállni, olyan kereszteződéshez érek például, vagy az említett zebra, ilyenkor hogyan kell megállni (teljesen). Szintén előtte motorfék, kevés fék és kuplung? És tegyem üresbe a váltót igaz? Vagy ha egyesben állok meg (sebességben van az autó), akkor a kuplungot benyomva kell tartanom ugye, de ilyenkor a féken is lehet a lábat tartani nem? Tehát ha egyesben vagyok például, akkor a lábamnak a kuplungon érdemes lenni, vagy a féken. Valaki elmagyarázná ezeket nekem, részletesen és érthetően. Még nem igazán látom át.


Lényegében a fokozatos lassítás lépéseire lennék kíváncsi ha hirtelen megállnak előttem vagy zebrához érek, kereszteződéshez stb., illetve a gyors fékezésre lépéseire úgy, hogy mondjuk 3-4-ben van az autó. Meg ezt a váltás dolgot magyarázzátok el légyszíves, hogy alapesetben honnan fogom tudni, hogy adott autónál mikor kell feljebb váltanom? És amikor például váltok egyesből kettesbe, akkor jól értelmezem a dolgot hogy kuplung tövig be, váltás, kuplungot fogáspontig gyorsan engedem, itt már adagolom a gázt, és utána már gyorsan leléphetek a kuplungról vagy egész a végéig lassan kell kiengednem? Megköszönném, ha valaki picit beszélne nekem ezekről, mert értegetem a dolgot, de nem tiszta minden. Olyan szituáció is volt, hogy nem nyomtam a kuplungot teljeseb be, és hátrafelé indult meg az autó, és mondta az oktató hogy miért nem fékeztem. De nem előrefelé kéne ilyenkor megindulnia, egyenes terepen? Nem emlékszem pontosan, de nem rükfercben voltunk szerintem (csak nem emlékszem hirtelen, és frusztrál). Első órám volt ma. Előre is köszönöm, annak aki végig olvassa és hajlandó nekem elmagyarázni ezt.



2023. aug. 22. 19:55
1 2
 11/11 anonim ***** válasza:

Ismered a belsőégésű motor működésének alapelvét? Tudod mire való valójában a váltó?

Ha nem, akkor érdemes lenne, és máris értenéd/tudnád mit csinálsz és miért.

2023. aug. 23. 07:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!