Újabb autóknál miért burkolják le teljesen a motorteret?
A tűzfal szigetelése már régóta alap, de ezen kívül ott a haspajzs, a motorháztető is szigetelve van belülről, némelyik autó a sárvédő irányába is szigetelve van illetve az újabbakon megjelentek a lezáródó első rostélyok. Plusz a motorikus alkatrészek is le vannak fedve műanyag burkolatokkal, némelyik autó motorterében alig van pár centi rés a motor illetve a segédberendezések között.
Oké hogy elősegíti hogy minél előbb bemelegedjen hidegindítás után, na de utána? Például nyáron 40 fokban nem lenne célszerűbb ha minél jobban hűtve lenne a motortér?
Pont, hogy manapásg az új autókon már nem burkolják le a motorteret. Ez 20 évvel ezelőtt, a 2000-es évek elején volt divat, hogy a felhasználó ne tudjon semmit elrontani és ne csúnya olajos gépészetet lásson (a belsőégésű motort már akkor is szégyellték a gyártók), hanem rendezett motorteret. Ráadásul nagyon olcsó volt a műanyag, de ma már az is tétel a gyártóknak, amit szívesebben spórolnak meg.
Régen: [link]
Ma: [link]
Plusz hibrideknél és villanyautóknál tilos elrejteni a nagyfeszültségű kábeleket, ezeknél a típusoknál is legfeljebb csak egy minimális szelepfedél burkolatot fogsz találni: [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!