Melyek azok a vezérműláncok, amik elég strapabíróak és nem hajlamosak a szakadásra, nyúlásra igazán?
Nem a lánc szokott elszakadni, hanem a műanyag, vékony láncfeszítők.
Amúgy fém alkatrészek közül a febi sokszor erősebbet csinál, mint a gyári, ezt még a régi opel himbákról tudom.
A japán autókban a vezérműlánc tartósabb, a németek szeretik kisporolni az anygaot
Pl: a suzuki ignis vezérműlánca kétszer vastagabb mint a VW polo lánca.
Amugy a lánc elszakadni nem szokott, inkább aza aj hogy a gyengus lánc elkopik, megnyúlik, és igy átugrik. De ez is bőven elég hogy gazdasági totálkárt okozzon.
+ A vezérmű lánc csörgéssel jelzi hogy kopott, megnyúlt, olyankor kell elmenni egy szerelőhöz és kicseréltetni!
Az motor egy Mazda 6 1.8-as duplex vezérműláncos változat. A gyártó (gyár) szerint nincs csereperiódusa, a márkaszervíz sem javasolta a cserét. Az autóban hozzávetőlegesen 150.000 km van. Tehát ez elvileg egy japán autó, amiben ahogy itt már valaki említette tartósabb a lánc. A simplex láncok mások, erről már olvastam és azokkal komolyabb problémák lehetnek, sok BMW-ben (csak?) ilyen van. Hangja nyilván van, mert másabb egy ilyen motor, mint egy szíjas, de teljesen normális szerintem és mások szerint is. Az olajat nem fogyasztja, 10k/1 év cserélem, amit hamarabb elérek. Hidegen sosem hajtom, nyilván melegen se, de azért akkor néha megyek tempósabban. Ha kisebb távolságokat kell megtennem, akkor is úgy szoktam csinálni, hogy megyek vele egy kicsit amíg be nem melegszik és utána csinálom meg azokat a pár km-es távolságokat, több leállással.
Mi a véleményetek róla, valóban kitarthat eddig?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!