A sorkettes motorok miért nem jók?
Pl. én is írom. De nem mondom, hogy nem jók. Csak otthonra nem kéne. Egy sornégyes valóban magasabb fordulaton nyomatékos, de sokkal egyenletesebb, mert a négy henger a négy ütem közül mindig más-mást csinál, és négyütemű motornál ugye a 4 ütem két fordulat, a két szélső dugattyú egy irányba, a két középső a másik irányba forog. Motoros rutinvizsga feladatokat egy sornégyessel alapjáraton röhögve megcsinálod, sorkettesen technikázni kell, stabil gáz, mert különben könnyen fullad alattad és könnyebben borulsz.
Ha meg azt az előnyét nézzük, hogy alacsony fordulaton nyomatékosabb, ezt a V2 sokkal jobban tudja, csak a sorkettő olcsóbb. Ha komolyan gondolod a közúti motorozást és nem csak a városban rohangálsz vele, egyrészt a sorkettessel a városi szűk kanyarok kényelmetlenebbek, másrészt jellemzően nem akkora teljesítményűek, hogy autópályán a saját biztonságod érdekében urald a terepet.
Ettől függetlenül arra nagyon is jók a sorkettesek, hogy vezetéstechnikai tréningeket azzal végezz, mert azzal még meg lehet tanulni motorozni, egy sornégyes meg kb. magát vezeti. Azzal is egyetértek, hogy aki korlátlan jogsit akar és sornégyesen (ráadásul fojtott sornégyesen, ami kb. ki van herélve) fog vizsgázni, azt ne ültessék a négy hengerre addig, amíg nem tud mindent megcsinálni a sorkettővel. Sorkettőn megtanulja, sornégyen alkalmazza.
Az viszont elég erős hogy egy Honda CB500, Suzuki GS500 és társai használt piacon mennyibe kerülnek, A2-kompatibilis CB500F-ről nem is beszélve, annyi pénzért már kapsz sornégyes Hornetet vagy V2-es SV650-eset vagy sorolhatnánk, és ha korlátlan jogsival egy ilyen 500-asra ruházol be garantálom, hogy 1-2, de legkésőbb 3-4 év múlva le fogod cserélni nagyobbra. A tanulási görbe meg nem lesz olyan meredek, mint egy még kisebb motorral, tehát egy abszolút költséges vargabetűről beszélünk, amikor kezdőnek azt mondják a nagyokosok, hogy valami sorkettes 500-as legyen az első. Legyen kisebb (csak azzal persze autóúton-autópályán gyakorlatilag nem tud menni), vagy legyen annyi önbizalma, hogy egyből nagyobb, amit évekig nem fog kimotorozni, de gazdaságosabb és pár év múlva pont ugyanott fog tartani.
Velem nem kell vitáznod, kiöregedtem én már abból.
De ezek például fogalmam sincs mit jelentenek:
"a városi szűk kanyarok kényelmetlenebbek"
"másrészt jellemzően nem akkora teljesítményűek, hogy autópályán a saját biztonságod érdekében urald a terepet."
#5
Városi szűk kanyarok: lásd amit a rutinvizsgáról írtam. Egy kéthengeresen nem pöfög olyan magabiztosan alapjáraton, hogy ne lenne kritikusabb a jó kanyartechnika a biztonságos kanyarbevételhez.
Autópálya: ne mondd, hogy veled még nem volt olyan, hogy a hülye bunkó beragadt a belső sávba, te meg jobbról kielőzted úgy, hogy előtted egy kamion. Vagy ne húzták volna rád a kormányt úgy figyelmetlen autósok, hogy vészfék már nem segített volna, de egy hatalmas gázfröccs kívül helyezett a veszélyes helyzeten.
Jesszus...
Még mindig van aki azt hiszi, hogy a rutin vizsgán alapjaraton kell döcögni? 🤔
Hol vetted a jogsidat?
#9
Mert olvastam az egyik válaszban, hogy a sor négy azért jó, mert rutin vizsgán lehet menni vele alapjaraton és ez a hétköznapi közlekedésben is milyen jó.
Vagy valami ilyesmi fasságot... 😃
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!