4-5km-en keresztül behúzott kézifékkel mentem. Mekkora lehet a baj?
Két, ellentétes értelmű kérdést tettél fel, mindezt egy igen-nem szavazással zártad.
Mégis, miből tudnád kiszűrni, az egyes szavazók melyik kérdésedre válaszoltak?
Mi nem tudjuk, mennyire volt behúzva, de a véleményem szerint az a 4-5 km nagyon megviselhette a féket, rossz esetben a környezetét is.
Mekkora lehet a baj?
- Igen
- Nem
Szerintem igen. :D
Ismerőst vontattam 1x, kezdő sofőr volt, egy 1.9td vw-t húztam, behúzta a kéziféket, mondtam nem igaz, hogy ennyire gyenge lenne az autóm.
Mikor megálltunk, hatalmas füst jött belőle, meg az az égett ferrodó szag se volt egyszerű.
Azt hiszem rá pár 1000km múlva megadta magát a hátsó kerékcsapágya mindkét oldalon.
De ez dobfék volt, tárcsaféknek lényegesen jobb a hűtése, enyhén befogott állapotban.
Minimum megégtek a fékpofák, de az is lehet, hogy melegen elvetemedett a fékdob. (ha pl. könnyűfémből készült)
Az jó jel, hogy több kilométert tudtál menni, mert akkor nem volt annyira behúzva a kézifék, és ezért kisebb a kár.
Ha szerencséd van, lehet, hogy csak megüvegesedett a pofa felső rétege, és még talán az is menthető.
Csak bontás után lehetsz okosabb.
A fékolajat minden esetben cseréltesd le, mert ha bármely részén elérte a forrpontot, akkor kuka.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!