Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Alapjáraton első indításnál...

Alapjáraton első indításnál ütemesen kopog a kormány/motor, mi lehet?

Figyelt kérdés

Elindítom reggel az autót, és kb. 2 másodpercenként ütemes finom koppanást érzek a kormányon és a kocsiban bent. (hallani is lehet).


Kicsit még olyan, mintha a kocsi is bele mozdulna amikor kattog egyet, lehet, hogy a motorból jön.


Viszont ha elindulok, megszűnik ez a kattogó hang.

És nem is tart sokáig, max indítást követően 10-15 másodpercig csinálja.

És nem minden indításnál van ez.


Nem olyan intenzív 2 másodpercenként "koppan" vagy "kattan" egyet.


De mégis ez mitől lehet? Kormányban lenne valami rossz?



2023. aug. 8. 19:05
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:

#8: Ha már kötekedni akarsz, kérlek vedd figyelembe, hogy a magyar szaknyelv nem ismeri az "elektromos" szót.

Villamosságtan, villamos gép, villamos hálózat. Ezek szakkifejezesek, az elektromos csak amolyan szakzsargon, amitől te annyira hisztizel...

2023. aug. 8. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:

Vicc. Ezért írtam azt az előbb, hogy sajnos (nem olaj az erőátviteli közeg a mai rendszerekben).

Nem lehet a potenciális zavarjellemzők függvényében kompenzálni a jeleket, mielőtt feldolgozásra kerül? Nem lehetne az akku aktuális feszültségszintjét figyelembe venni a rángatás kikerülése érdekében? A motor vezérlésébe miért nem tesz egy "smoothing"-ot a gyártó, aminek az erőssége pl. sebességfüggő? Ezek elég bagatel jelfeldolgozási, szabályozási és vezérlési hibák, legalábbis annak tűnnek.

A másik, ha ez ismert jelenség, miért kell SOS szervizbe vinni?

A harmadik, amikor bedugja a kulcsot és old a kormányzár, mozdul a kormánykerék, az nem lehet kiváltó ok? :)

2023. aug. 8. 23:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:

#11 Nem, ez sem így van. Nekünk villamosmérnöki karon pont a villamosságtan tanár fejtette ki a villamos vs. elektromos fogalomzavart. Pont ez electric szóval magyarázta. Ahogy haladunk a szakmában (a korral), egyre több szakkifejezést átveszünk vagy éppen tükörfordítunk az angol nyelvből, a villamos megjelölések annál jobban kopnak ki a szakmából és a szakirodalomból. Ez egy hosszú folyamat. De egyébként a villamosság és az elektromosság külön jelentéstartalommal bír. Most az, hogy a kormányrásegítés egy szervókormány esetén elektromos vagy villamos, nézőpont kérdése. Melyik oldalról akarjuk vizsgálni? :D Én azt mondom, hogy nem villamos. Te azt mondod, hogy nem elektromos. Én azért mondom azt, hogy nem villamos. Mit jelöl a villamosság, villamosságtan, villamos berendezések? Az elektromos áram járta vezetők tulajdonságait vizsgáló tudományt és az elektromágnesesség elvén működő berendezéseket, illetve azok működését, egymásra gyakorolt hatásait, felhasználásukat stb. vizsgálja. Szerintem sem a szervókormány, sem a kormánymű esetében nem ez a prio, nem ebből a perspektívából vizsgáljuk. Ebből a szempontból a szervómotort tudnánk vizsgálni, de jelenleg nem arról van szó.

Te mit mondasz, miért villamos és miért nem elektromos kormányrásegítésről van szó?

2023. aug. 8. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:

#12: azért kell szervizbe vinni, mert ha valamelyik bemenő jel szarakodik, az menet közben is fog, és amikor a sofőr dalolászva 2 ujjal veszi a kanyart épp a gyalogosok között, nem jó ómen, ha pár millisec alatt 10%-ra esik a rásegítés.


A rásegítés visszaállításánál van smoothing, de az elvételnél nincs. Ha leeső akkufesznél tovább terheled a kocsi villamos rendszerét, akkor azt kockáztatod, hogy annyira leesik a feszültség, hogy teljesen kikapcsol az EPS.

Sebességjel ugyanez, ha azt feltételezed, hogy eltűnt a sebességjel, akkkor azonnal egy deafult allapotba kell állni a rasegítéssel, mert ha nagy tempónál ottmarad az 1 ujjas parkolós rásegítés, akkor totál instabillá válik az autó.

Mivel az autóiparban irtózatos fillérszexuálás folyik, a mérnök szarbol épít várat, az meg kicsit büdös.

2023. aug. 8. 23:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:

#13: Pont ezért mondom, hogy a szakzsargonba nem kell belekötni.

Igazából szerintem nem is elektromos, hanem elektronikus :) gyakorlatlag egy számitógép van benne...

2023. aug. 8. 23:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:
Egészen elképesztő, vagy inkább ijesztő, leginkább a hozzáállás. Ezek a szoftverek a Thyssenben beszerelt szervóvezérlőkbe kerülnek? Ha jól emlékszem az említett prémium gyártóknak is ők szállítanak szervókormányt tokkal-vonóval.
2023. aug. 8. 23:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:

#16: Az autóipar minden bugyrában ugyanez van.

Én emiatt ott is hagytam a csába az egészet, es soha többet nem akarok az autoipar közelébe menni.

2023. aug. 9. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!