Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Alapjáraton első indításnál...

Alapjáraton első indításnál ütemesen kopog a kormány/motor, mi lehet?

Figyelt kérdés

Elindítom reggel az autót, és kb. 2 másodpercenként ütemes finom koppanást érzek a kormányon és a kocsiban bent. (hallani is lehet).


Kicsit még olyan, mintha a kocsi is bele mozdulna amikor kattog egyet, lehet, hogy a motorból jön.


Viszont ha elindulok, megszűnik ez a kattogó hang.

És nem is tart sokáig, max indítást követően 10-15 másodpercig csinálja.

És nem minden indításnál van ez.


Nem olyan intenzív 2 másodpercenként "koppan" vagy "kattan" egyet.


De mégis ez mitől lehet? Kormányban lenne valami rossz?



2023. aug. 8. 19:05
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
Elsore ami eszembe jutott, az elektromechanikus kormanyzar. Vedd fel a jelenseget videora, jol hallhato hanggal es tedd fel az adott autotipust favorizalo facebook csoportba, esetleg ide (a linket). Egyebkent szerelo, valoszinuleg azonnal megmondja.
2023. aug. 8. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
Olajnyomas lampa nem villan fel vagy nem alszik el keson inditas utan?
2023. aug. 8. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
Én a kormányszervóra gyanakodnék, SOS vidd el olyan szervizbe, ahol értenek a tipushoz.
2023. aug. 8. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
#3 Nincs olyan alkatrész az autóban, hogy kormányszervó.
2023. aug. 8. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:

#4: Aha, akkor én évekig feleslegesen dolgoztam és vezettem olyan tesztautókat amiben ilyen nemlétező alkatrészek prototípusa volt.

Lapozz tovább.

2023. aug. 8. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:

:D:D

Amire te gondolsz, az a kormánymű. Meg van a szervóolaj szivattyú. Meg van a kormánykerék. Az egészet meg szervókormánynak hívja a szakirodalom. Talán a szakzsargon nevezi kormányszervónak, ami egyébként egy értelmetlen szó. A szervót nem kell kormányozni, a szervó kormányozza az autót. Egyébként a kormánymű nem tud álló helyzetben kopogni. Sem az elektromos, sem az elektrohidraulikus, sem a hidraulikus.

Lapott tovább te, nyugodtan, nem haragszik meg érte senki. Majd egyszer nézz be olyan helyre is, ahol összerakják a kormányművet, ne csak használd.

2023. aug. 8. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:

#6: Ha szép magyarul akarsz fogalmazni, akkor kormányrásegítő, ha nemzetközi autóipariul, akkor power steering, ha nemetül, akkor Servolenkung.

De magyarul a fekrásegítő és a kormányrasegítő helyett a szakmában a fékszervó és kormányszervó elnevezés is alap.

Egyébként már rég nem olajszivattyúznak a személyautókban, villamos kormányrasegítes van, EPS. És ez tud ilyen érdekes rúgásokat produkálni, amit a kerdező ír.

De lényeg, hogy fogalmad sincs az egeszről, de belekötsz abba, amibe nem kellett volna.

2023. aug. 8. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:

Megint okoskodsz kiscsillag.

A szervó az egy olyan berendezés ami valamilyen, vezérlő, vezérlő jel vagy a felhasználó által közvetett módon meghatározott pozícióba mozdít. Nincs olyan, hogy kormányszervó, szervókormány van. A power steering még közel tükörfordításban sem kormányszervó. És ugyan úgy a komplett rendszert jelöli, mint a szervókormány. Ha azt mondod hogy a steering gear kopog (nem tud álló helyzetben kopogni) hülyeséget beszélsz, ez olyan mint ha azt mondanád, hogy nyitva van a ház, ahelyett hogy a megfelelő nyílászárót jelölnéd a mondatban.

A kormánymű pedig steering rack. Ezeket a fogalmakat használják a kormánymű gyártósoron is, meg ezeket kellett a szoftverbe is beleírnunk az operátor panelekhez. Németországban is, a tengeren túlon is meg a haza Thyssenben is.


Villamos kormányrásegítés sincs az autókban, elektromos rásegítés lesz az. :)

"Egyébként már rég nem olajszivattyúznak a személyautókban" Persze hogy nem, sajnos. Ezért írtam hogy elektromos (igen, ez az EPS gyengébbek kedvéért) és elektrohidraulikus. De nyilván fingod sincs róla, melyik mit jelent.


Nekem nem úgy tűnik, hogy nekem nincs róla fogalmam. Valahogy fordítva lesz ez. Kicsit elvesztél a szakzsargonban.

2023. aug. 8. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
Ja, a fékszervó pedig abszolút hibás megfogalmazás. Szintén szakzsargon kifejezés. A fékrásegítő feladata nem a pozicionálás.
2023. aug. 8. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:

De bizony tud az kopogni, mivel a jelenleg futo Mercikben es BMW-kben általam irt szoftverkomponensek futnak a kormanymű SZERVÓ szabályzójában, előfordulhat, hogy van rola fogalmam. Ez ugyanis szervóhajtás, a kormányoszlop nyomatékszenzorárol kapja a sofőr "alapjelét" + van pozíciószenzor is. Closed-loop szabályzón keresztül vezerli az ECU a rásegitő motort (aktuátor). Amikor a szervómotor nyomatéka hirtelen változik, akkor koppan(üt) az egész rack, és ezt érzed a kormányon is. Ha döglődik az akksi, és te álló helyzetben ráteszed a kezedet a kormányra, simán jöhet egy ilyen "kopogás", és ez bizony az egész bódét is be fogja kicsit mozgatni. De ha valamelyik bemenő jel bizonytalan, az is okozhat ilyet, ugyanis ilyen esetekben biztonsági okokból hirtelen visszaveszi a szoftver a rásegítő nyomatékot és/vagy teljesitményt.

A rásegítés mertéke sebességfüggő is, szóval ha a sebességjel nem jön stabilan, szintén előfordulhat ez.

2023. aug. 8. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!