Mi az igazság az EGR, DPF offról? Miért megy át mégis műszakin, és miért mondják hogy nem fog? Hogy is van ez akkor?
Euro5 és euró 4 autóim voltak műszakin, egyik július másik június.
Az euró 5 az 3.0 hdi, egr dpf off
Az euró 4 1.6 tdci, szintén egr és dpf off.
Probléma nélkül mentek át a műszakin.
Az, hogy marketing. Félreértés ne essék, ezek a berendezések nyilván csökkentik a károsanyag kibocsátást, nem erről van szó. Viszont műszaki szempontjából kizárólag az Euro besorolás számít, az pedig csak annyit ír elő, hogy milyen maximum értékek lehetnek. Hogy ezt a gyártó milyen berendezésekkel éri el, az tök mindegy. Van EGR vagy nincs, van DPF vagy nincs, nem számít, nem előírás. Sokszor előfordul, hogy az adott motor berendezések nélkül is hozza az előírt értékeket, ilyenkor a gyártó dönthet úgy, hogy kivesz belőle valamit, mert felesleges. Pl. Opel Z16XEP EGR-es, továbbfejlesztett változata a Z16XER, levették róla az EGR-t, mert felesleges. Viszont nem sok ehhez hasonló példa van, főleg dízeleknél inkább rárakják őket akkor is ha nem szükséges. Ennek két fő oka van:
1. Ha nem rakják rá, akkor rögtön megindul a hiszti, hogy ÚRISTEN NEM ÉRDEKLI ŐKET A KÖRNYEZET!
2. Dízelek kormolnak mint a disznó, újonnan lehet nincs szükség DPF-re, vagy akármire, de mennek 100 ezer kilométert, telerakódnak korommal, akkor már jó eséllyel nem fognak átmenni DPF/EGR nélkül, szóval a gyártónak erre is fel kell készülni.
Ez érdekes megközelítése a dolgoknak.
A 3 literesben nincs sok km, 113e, de a kis TDCI a 384. ezer km-t teszi meg, chippelve van természetesen. És mindig nincs probléma a műszakin.
Eddig sosem volt.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!