Hogy lehet jobb érzésre mondjuk egy TDI gyorsulása mint egy nagyobb szívóbenziné ha ugyanúgy 6 másodperc alatt van 100-on mindkettő?
Tudom, hogy hülyének leszek titulálva, illetve ültem dízelben is és valóban jobban az ülésbe nyomott, de hogy lehetséges ez?
Két autó ugyanannyi idő alatt gyorsul fel 100-ra és még is az egyik jóval gyorsabbnak tűnik pedig amúgy nem gyorsabb, ez hogy lehetséges?
Mert a dieselnél már 4-ikbe kell váltanod 100-nál, amikor a benzinnel még még csak 3-asba.
A diesel kisebb fordulatszámtartományban használható, 2000-3000 között tol egyet, 4000 felett meg semmit nem csinál már. A benzines 4000-nél kezd el tolni igazán, és akár 6500-ig húzathatod.
A benzinnel a nyomatekgorbe valamekkora meredekseggel emelkedik, azaz a nyomatek a fordulatszammal aranyosan novekszik igy a gyorsitohatas is elnyujtva epul fel. Dizelnel a turbo miatt laposabb a nyomatekgorbe es mar az elejen is azt a gyorsito hatast erzed, mint a vegen.
Primitiv pelda, de ez jutott eszembe:
Van ketto egyforma poharad, mind a kettobe raksz 2 deci vizet. Az egyiket "azonnal" beallitod egy fix pozicioba ugy, hogy 6 sec alatt uruljon ki. Ez a dizel. Jobban megindul a folyadek. A masikat elkezded billenteni, es folyamatosan billented, de a billenesi szoget ugy valtoztatod, hogy szinten 6 sec alatt uruljon ki a pohar. Ebben az esetben kisebb atfolyassal indul a folyamat, de a vegen vegeredmeny ugyan az. Ez a szivo motor.
Mert nem jól érzed.
A te érzésed semmit nem jelent.
De persze a dizel sokall jobb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!