Mi lehetett a probléma?
3 héttel ezelőtt úton voltam, amikor lefulladt a kocsi a forgalom kellős közepén. Annyit láttam, hogy felvillant mind a 3 hibajelző a műszerfalon és utána leállt a kocsi. Utána újraindítottam mindent és a 3-ból csak egy maradt, ami a kipufogógázrendszerért felelős, de nem tudom hogy fogalmazzam pontosan. Elindultam megint, de csak kb. 50m-t tudtam menni, és elölről kezdődött minden. Utána már nem mertem továbbmenni, hanem hívtam segítséget.
A pasi aki kijött, első ránézésre nem talált semmit a motorháztető alatt, letesztelt valamit, de abból se lett semmi. Végül leszedte az akksiról a kábeleket és ezzel "újraindította" az autót és kitörölte a hibát. Mentünk egy tesztkört, ahol minden rendben volt, és végül hazavezettem. A biztonság kedvéért elmentem szerelőhöz, aki semmit nem tudott kiolvasni a protokollból, mert régi autóm van és nem mentett el semmit. Otthagytam 40€-t és nem lettem okosabb. Kérdeztem, hogy mit csináljak, azt mondta másképp nem derül ki mi a hiba, csak úgy ha vezetek és megint lefulladok. Jövő héten egy 300 km-es út áll előttem.
A kérdésem az lenne, hogy lehetséges, hogy ennyivel megoldódott a probléma? Azóta nem merek sehova menni és az autópályán is elég gáz lenne, ha lefulladnék, de lehet még így is jobb, mint ekkora forgalomban. Felmerült még az is, hogy a régi autók hőmérséklet-érzékenyek és mielőtt elindultam, árnyékban álltam, de utána a tűző napon 30 fokban. Történt már valakivel hasonló?
Én jàrkàlnék vele...
Látszólag semmi baja.
#2 Erősen kétlem. Előfordul néha, hogy egy pillanatnyi elektronikai zavar fals hibát eredményez és ha ez a fals hiba pont olyan, ami vészüzemmódot, vagy vészleállást eredményez, akkor a tárolt hiba törlése megoldja a problémát és mivel fals hiba volt, nem is fog visszajönni.
De ez elég ritka. Maga a fals hiba is ritka, de az meg méginkább, hogy a fals hiba ilyen komoly legyen. Ráadásul ha régi autó, akkor lehet nincs is még benne ilyen, hogy vészleállás, ez a modernebb túlbonyolított elektronika hozománya, régen nem volt ilyen.
Úgyhogy mindent egybe vetve kétlem, hogy a probléma megoldódott.
Amíg nem állandósul a hiba, addig kicsi az esély, hogy egy szerelő megfizethető pénzért megjavítsa.
Az a szomorú helyzet, hogy egy ilyen jellegű hibánál a tulajdonostól függ a végkimenetel:
- ha nem ért az autóhoz és nincs bátorsága használni, akkor legjobb ha eladja
- ha van olyan ismerőse, akinek van OBDII olvasója, akkor odaadhatja használatra. Ha megáll, legalább lesz egy hibakód. Ugyanez lehetne szerelővel is, ha annak nem lenne 40 euro az óradíja
- nem ért az autóhoz, de van bátorsága használni. És van a zsebében egy telefonszám egy műszeres embertől. (Szerelő vagy barát.)
- akit nem izgat, hogy néha lendületből kell félrehúzódni és levenni az akksisarut
- valaki, aki vesz egy OBDII diagnosztikai műszert és kitanulja a használatát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!