Aki 4-5 megy át a forgalmi vizsgán az alkalmatlan a vezetésre?
#13
Záróvonalat soha nem érintek. Motorral sem, amikor sor elejére akarok kerülni. Nem véletlenül van ott.
Nem tudom, jobbra hátra mit mondott az oktató, nézem a két tükröt, és parkolok. Arra emlékszem, hogy saroktolatni rutinpályán azt tanította, hogy melyik faágnál kezdjem tekerni a kormányt, amin akkor is röhögtem.
Igen, minden stop tábla előtt megállok vonalnál is, meg aztán a kereszteződés előtt is. Akkor is, ha nem értem, minek van ott a stop tábla, meg akkor is, ha nem jön semmi.
Nézd a másik oldalról: ezek miatt miért ne buktatnának? Te magad mondod, hogy mindenki követ el apró hibákat, amik senkit nem érdekelnek. Csak ha az apró hibádra a másik nem jól reagál, kész is a baj. Milyen "apró hibái" lesznek annak, aki már a forgalmi vizsgán nem képes betartani a szabályokat? Mert ugye azok sem tudnak normálisan közlekedni, akik a vizsgán átmentek. Legalább a vizsgán legyünk már szigorúak, mert ha boldog-boldogtalant "apró hibákkal" átengedünk, akkor még több kérdés lesz arról, miért olyan a közlekedési morál, amilyen. Azt meg hozzáteszem, hogy az "apró" hibákért hibavonal jár, amiket itt felsoroltál, azok inkább komoly figyelmetlenségek, hasonló kaliberű figyelmetlenség valakinek az életébe kerülhet. Mert aki nem látja a 30-as táblát, vagy nem képes megállni a stopnál, az ennyi erővel zebrán is gázolni fog.
Az meg abszurd, hogy 10 hibavonal kell a bukáshoz, még ha követnek is el az emberek apró hibákat jogsival, azért szeretném azt hinni, hogy nem minden öt percben követnek el egy-egy hibát. Márpedig a 10 hibavonal az ezt jelenti, az egy óra alatt rengeteg.
"de ha már megvan a jogsija, senkit nem érdekel"
A probléma valahol itt van, hogy amint megvan a jogosítvány mindenki telibe szarja a normális közlekedést. Aztán csodálkozunk, hogy balkáni szar az egész.
" Pl. ti tényleg úgy parkoltok jobbra hátha, ahogy az oktatótok tanította?"
Én személy szerint igen, a parkolásoknál nagyon jól megadta az oktatóm a támpontokat, innentől gyakorlatilag hülye biztos az egész. Rosszabb napjaimon rá szoktam igazítani.
"Minden STOP tábla előtt megálltok a vonalnál IS"
Én például igen. Egy pillanatra megállok, aztán előrébb gurulok, ha kell ott is megállok és utána kanyarodok ki. Még akkor is megállok, ha beláthatóan nem jön semmi. Nem azon
Amúgy én sosem értettem ezeket a "ti is" érveléseket. Értem én, hogy aki vezet az hibázik. Értem én, hogy évi 10-20-30 ezer km alatt az ember hibázik. Értem én, hogy néha megfelelő esetben felülbírálod a szabályokat.
De a vizsga nem erről szól.
A vizsga arról szól, ismered-e a szabályokat és képes vagy e azokat SZAROS EGYETLEN ÓRÁN KERESZTÜL betartani. Arra kíváncsiak mit tudsz, nem arra, hogy mit nem tudsz.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!