Hajtókarcsapágyas lett az autó?
Biztos az a baj?
Mással is nézesd meg.
De azt hogy mi éri meg neked azt mi nem tudjuk.
De lehet hogy jobban jársz ha a bontóba méssz vele.
Én utoljára egy 1200-es ladát vittem szerelőhöz kb 1995-ben, akkor azt mondta rá a faszi, hogy csapágyas, kuka, motorgenerál, stb.
Aztán jött egy pasas a parkolóban, az övé is ilyen volt, azt mondta el van deformálódva a vezérműtengely csapágyház.
Kicseréltem én, és megszűnt minden zörgése.
Általában a szelepvezérlés nagyon tud zörögni, a hajtókar csapágynak ütemes, kopogó hangja van a fordulatszámmal.
Viszont ha mégis csapágyas, addig kéne megnézni a főtengelyt, amíg nincs nagyobb baj, nem járatni a motort.
Kérdés, mennyire nehéz hozzáférni.
Hagyjal mar, nem kell egybol temetni egy 25 eves autot azert, mert van egy kis hangja a hajtokarnak. 15-20 eft bele egy hajtokar csapagy szett (+ motorolaj + paszta+olajszuro), meg kb. 2 ora a szereles. Motorolaj leenged, olajtekno leszed, a megfelelo kulccsal a hajtokarokat le kell csavarozni a fotengelyrol (2 csavar/hajtokar), csapagyat szemrevetelezed, fotengelyt szinten. Csapagyat kicsereled, nyomatekra lehuz ahogy kell (x lepcsoben, nyomatekra, szogre, az auto szerviz manualjaban le van irva). Tekno, olaj eloszuro kitakarit, paszta, tekno mehet vissza, olaj bele es kesz. 90% hogy megszunik a kopogas, foleg ha meg nem volt csapagyazva. A fotengely meretei mar nem a gyariak, sot turesen kivul esik? Valoszinuleg igen. Nem kell vele foglalkozni egy 15-20 tank benzin arat ero auton. Ha kicsreled a hajtokarcsapagyat az a motor meg 50-100 ezret elmegy mielott ujra elkezdene kopogni. Ha megint kopog majd motorgeneralozol, vagy akkor is cserelsz meg egyet.
Meg egy dolog, 30 eve meg mas filozofiaval gyartottak, az a fotengely nem olyan mint az 1.2 ecoboost es mai tarsai eseteben, hogy elfogy az anyag. Egyreszt van anyag, azert van ott a csapagy hogy az kopjon el. Masreszt az anyagminoseg is mas.
De arrol hogy tenyleg hajtokarcsapagyas vagy sem, meg kellene gyozodni. A hajtokarnak olyan hangja van, mint ha egy kis kalapaccsal utned a blokkot tak-tak-tak-tak alapjaraton. Ahogy noveled a fordulatszamot ugy gyorsul a kopogas is. Eleg jellegzetes, aki talalkozott mar vele egybol kiszuri.
Lehet hogy erdemes lenne elvinni egy BMW-s "haverhoz", aki otthon van ilyen szinten az autokban. Megmondja mit vegyel, megrendeled, kb. 45-50 eft. Adsz neki meg egy huszast es egy fel delutan alatt megcsinaljatok 2-3 sor mellett.
Ha utana is kopog igy jartal, de nem valoszinu. A hajtokarcsapagy tipikusan az a zsiros melo, mikor az ugyfel elott a szerelo eltemeti a motort. Igy ra lehet sozni 10-15 munkaorat 2 helyett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!