Mi a véleményetek a Fiat ötszázasokról? Mondjuk egy 2010-2012 es modell? Mennyire megbízható kis autók? 25 F
Női autó és ronda ráadásul még olasz is, én biztos nem vennék.
Ha kis autó kell akkor VW Polo, Toyota Yaris, Opel Corsa, Ford Fiesta, ezeket nézném
De nekem tetszik. Szerintem írtó aranyos kisautó és imádom az olaszokat is!
Egyéb más észrevétel az autóval kapcsolatban? Vagy csak a szubjektív véleményformálásig jutunk el?
Pl. mennyire megbízható? Fogyasztás? Mik a hátrányai? Mármint a hátrányokat úgy értem nem az hogy neked nem tetszik, hanem valami relevans dolog. Nagyjából mennyi kilométerrel szabad megvenni? Mennyi kilométert fog elmenni? Honnan érdemes venni? Tudod, ilyen normális dolgok!
Nem véletlen gyártják még ma is - nagyon tartós konstrukció. A Ford Ka egyébként ugyanez a műszaki alap, csak fele annyiért, szóval elég magas felára van az 500-asoknak (vagy a Ford lett nagyon ciki), de pl. a Lancia Ypsilon 846-t vagy Fiat Panda 319-et is olcsóbban megkapni, pedig azok is ugyanerre a platformra építenek - fékek, motoralkarész, kuplung: minden fillérekért van hozzájuk hegyekben.
Az automata (robot) váltósokat érdemes elkerülni - vagy legalábbis azonnal frissíteni a szoftverét szakszervizben. A TwinAir motor pedig akkor nem jó, ha ritkán használod a kocsit, mert a szelepvezérlés működéséhez olaj kell, s ha pár hét alatt lefolyik az olajteknő aljába a hengerfejből akkor sokat kell indítani, míg a szivattyú elég olajat pumpál fel. Mindegyik motor nagyon jól bírja a rövid távokat - de azért ha tényleg folyamatos ki-be kapcsolgatásokra kell, akkor inkább az elektromos 500-ast keresd.
A 2016-os modellváltással jelentősen modernebb lett a kocsi, a 2010-12-es évjárat még viszonylag korainak számít, ott a futóműre érdemes figyelni, mert a 2010 elejikben még egy nagyon kemény változat volt (majdnem olyan kemény, mint az Abarthoké, az göröngyös úton nagyon ráz).
Mivel elég könnyű letörni a visszapillantót nem baj, ha olyat keresel amiknek nem fűtött és nem irányjelzős, hanem a sima kivitele van, azokon a fapadosokon a kerékméret is kisebb. Illetve a panorámatető tud még beázni/elrepedni, de az olcsóbb felszereltségi szinteken ez sem nagyon fog érinteni. Bőr üléseket szintén kerüld, jobb az egyszerű szövet, bár néha azt is fel tudják hasítani.
A műanyag fejtámlákat elvileg nem lehet lecserélni (vagy olyan kell, ami műbizonylatos), viszont kárpitos tud rá gyártani puhább borítást ha nagyon kemény lenne - vagy akár bolti üléshuzatként is lehet rá venni.
Fogyasztása annyi amennyire nyomod - a TwinAir híres arról, hogy bár elvileg képes 4.5 l/100 km fogyasztásra is, valójában simán lehet vele 7-8 literes átlagokat hozni, ha valaki nagyon tapossa, de nem szoktak rá panaszkodni, mert az egy nagyon élményteli motor. Az 1.2 Fire meg pont az ellenkezője, mert azt szinte sehogy nem lehet kimozdítani az 5-6 liter közötti átlagból akár takarékos vagy, akár fék-gáz üzemmódban vezetsz. Az 1.4 gyakorlatilag nem létező motor, a diesel meg takarékos, de szintén ritka és nem is keresik ma már, pedig az is jó motor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!