Az összes enduro motor üzemórás?
KTM -et ne vegyél.
Megkérdezem barátom majd mennyi volt hazaut 😀
Vontatva.
Túl sok elektronika, túl sok probléma, inkább vegyél egy egyszerűbb darabot, hosszú távon meghalalod ha megfogadod.
Igen! Ezek a fajta cross és versenyedúrók mind üzemórásak, mivel agyonkönnyített, és felhúzott blokkjaik vannak. Éves szintem 100 ezreket költhetsz rá. Ha 25 vagy 50 üzemóránként nem cserélsz dugattyút, akkor a benzin elfolyik a dugattyú mellett, higítja az olajat, akkor más is tökremegy. De az alábbi szerelőnél ilyesztő, hogy mennyire szét tudnak hullani ezek a motorok. Inkább vegyél valami utcai gépet.
Itt épp egy KTM EXC450-et mutogat
A srác videóit ismerem, szoktam nézni ezért is szeretnék újat, mert látom hogy sokszor úgy van össze gányolva, inkább veszek drágábban újat minthogy vegyek egy kitudja milyen allapotút aztán alattam megáll és költsek rá egy vagyont. Utcai motort nem szeretnék, pont ez a forma tetszik és endurozni szeretnék + veszek hozzá egy SM szettet.
DRZ nem rossz csak sajnos nincs belőle új. 20 éves motorért nem adok 1.5millio körüli összeget.
Viszont akkor meg kell barátkoznom a nagyobb fenntartási költséggel úgy néz ki… köszi a válaszokat
Ennek az üzemórás dolognak semmi értelme. Ha akarod zsigulira is rakhatsz üzemóra számlálót és akkor "üzemórás" lesz. Általában ami blokkoknak nagyobb a teljesítmény/lökettérfogat aránya azok relative kevésbé tartósak, erre mondják hogy üzemórás.
Az exc 450 inkább efelé hajlik, míg pl egy 690 inkább utcai, tartósabb blokk.
#8 Az igaz amiket leírtál, hogy ezek kihegyezett gépek, terepre gyártva, és agyon könnyítve. Pont ezért jóval szervízigényesebb is, és itt nem csak a blokk hanem még a futómű is. Persze lehet a Ladára is tenni üzemóraszámlálót, csak ott nincs értelme, mert igancsak nagy számok lennének pl egy olajcsere esetén is, ezért van ott kilométer, viszont a fent említett KTM EXC 450-nél 15 üzemóránként ír elő olajcserét a gyártó, ami mondjuk egy 50-es átlagtempónál úgy 750km, míg a 650-es túraendúróm esetén ez 6 ezer kilométer, Ladánál meg anno 15 ezrenként kellett, és az is csak 100 ezernél volt motorgenerálos. Ha jóidó van, akkor motorral járok melóba, ez úgy napi 1 óra (30-30 perc), tehát 3 hetente cserélhetném az olajat, és akkor ez csak egy tétel, még van egy csomó más, és ha valaki nem ért a motorszereléshez, akkor lehet többet van szervízben a motor mint használatban. Főleg ha leterhelt a szerelő.
Minden gép amit terepen használsz az üzemórában méri a futástelyesitményt mert terepen egy óra alatt lehet menni 50km-et vagy 2km-et. Ha az átlagos magyarországi terepet nézzük akkor egy átlagos négy ütemű enduro szett motorral (szelepek, dugó,vezérlés,pasztilák stb...) 400-500 üzemórát is ha nem hajtod szét a belét és rendszeresen 10-20 üzemóránként lecseréled az olajat.
Nyugodtan vehetsz KTM-et, kiváló motorok de a Yamaha,Honda,GasGas, Husqvarna mind jó gépek.
Fontos eldöntened, hogy két üteműt vagy négy ütemű motort igényel a te motorozási stílusod és igénybevételed. Szélles utakat!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!