2 millió Opel Astra H vagy Ford Focus 2?
Napi 70km használnám munkába járás főleg (35-35km,nem autópálya) Elsősorban benzin.
Igazából semmi nagyobb igényem nincs, vigyen el A-ból B-be és ha valamit javítani kell ne arany áron.
De ha a fenti 2 autón kívül van valami más ajánlás, szívesen hallgatom.
Előre is köszönöm. :)
ahhh fuhh kár volt megnéznem :D
de utáltam! autót úgy még nem utáltam mint a h astrát.
undorító az a marha nagy felület az ablak alatt amire semmit nem tudsz tenni.
japánoknál legalább valamennyire egyenes és vannak jó rekeszek, pakolható helyek.
azt viszont imádom a japánban hogy mindenhova tettek vagy egy rekeszt vagy egy akasztót :D jól be lehet lakni az autót.
opelt, fordot tuti nem vennék!
Valami japán masinát vegyél.
Már meg ne haragudjon senki, én őszintén szeretem a Toyotát, de azt mondani, hogy a H Astra unalmasabb annál, vagy bármelyik japánnál? Szerintem ti nem ismeritek a H Astrát, csak az Enjoy felszereltséget, amiben nincs semmi. Azonban lehetett kapni rengeteg olyan extrával, ami azelőtt abban az árkategóriában, egy egyszerű olcsó népautóban, teljesen ismeretlen volt. Olyan extrák, amiket előtte csak a magasabb presztízsű, jóval drágább, jóval csili-vilibb autókban találtál meg. Így mondhatnám akár azt is, hogy ennyi pénzért, ebben a kategóriában a H Astra nemhogy nem a legunalmasabb, de konkrétan a legkiemelkedőbb.
Viszont azt elismerem, hogy megbízhatóságban jobbak a japánok, habár cserébe meg rohadnak, mint a disznó. Hondák, Mazdák borzalmasan rohadtak a 2000-es években, a Toyota az egyetlen, amelyik nem. Egy motorikus problémát sokkal egyszerűbb és olcsóbb megoldani, mint a porrá rohadt alvázat, úgyhogy én maradok a H Astránál köszönöm szépen.
Akkor nem csak én gondolom így. De látod, galambbal nem érdemes sakkozni. Az egyik korábbi válasza után vált világossá számomra, hogy csak direkt trollkodásra megy ki az egész. Így inkább ráhagytam.
Ma már nem nagy dolgok ezek, de több olyan műszaki megoldás van, amit 2004-ben a kategóriában először alkalmaztak a H Astrában. Előtte csak a prémium autókban volt jellemző. Ilyen a teljesség igénye nélkül az aktív felfüggesztés, vagy az adaptív fényszórók. A vázban is sokkal több nagyszilárdságú acélt használtak, mint az elődöknél. Erről külön cikk is volt annak idején. Nem véletlenül kapott 5 csillagos EuroNcap töréstesztet. Akkor nagyon innovatív autó volt. Árkategóriájában (1-2 MFt) ma is az egyik legjobb vétel. Mivel a kérdező nem a kínálat aljából válogat, kifoghat nagyon jól felszerelt, megvigyázott példányt. Persze meg kell nézni mit vesz az ember! A korából adódóan ezek között is már van bőven sokadik tulajos lelakott darab. Nem véletlenül van jelen még mindig tömegesen az utakon és hordják be a mai napig trélerszám külföldről.
Aza helyzet hogy egy 15 éves autónál a megbizhatóság és fenttartási költségek a legfontosabb kritériumok.
És ezen kritériumokat sem az emlitett opel sem a ford nem teljesíti valami fényesen.
Nekem volt japán autóm, nem is egy, volt opelom is.
Fordom nem volt ez igaz, de ismerek több embert akik kb pont abban a korban lévő fordtól szabadulktak a folyamtatos müszaki hibák miatt mint amit a kérdező venni akar
Igy bizton állíthatom hogy a két emlitett autó nagy esélyel egy havonta szervizt látogató autó lesz ami kiidegeli a tulajt és szívja le a bankszámláját...
A koroziórol pár szóban.... Az ilyen korú autóknál már bármelyik tipusnál megjelenik a korrozió.
A ford meg aztán híresen egy rohadós autó volt mindig.
Az opel se rozsda álló:)
Én a kérdező helyében 2 millióért vennék egy suzuki sx4 et vagy egy öreg toyota corollát, De ha esetleg kisebb autók is szóba jöhetneka kérdező e setében akkor 2 millióért csecse fullos japán benzines kisautókat lehet venni
Pl: Toyota yaris, Honda jazz, suzuki swift, stb...
A h astra amugy meg alapból egy rakás szar, méga G astra is többre becsült autó.
A fordot meg ne is említsük, a legtöbbje céges autóként kezdte mára mind széthajtott szar.
Ha megbizható idős autó kell akkor japán benzines
10 autószerelőből 9 ezt ajánlja! :D
Veled ellentétben én nem a semmire (1-2 autó) építem a véleményemet, hanem több tucatra, sőt egészen biztos hogy már több tucatnál járok.
Opel: Korábban egy 1997-es F Astrám volt, gyári alvázvédő tökéletesen bírta, nem rohadt és soha semmi baja nem volt, alig költöttem rá. Most egy 2008-as H Astrám van, legnagyobb bajom az volt vele, hogy tönkrement egy szaros veztengely érzékelő, illetve cseréltem vezérléssel együtt két okoskereket is, picit borsos az ára, de ennyi, ezen kívül csak szervizeltem eddig. Szervizbe pedig elég ritkán érkeznek, pedig rengeteg van belőle az utakon, valahogy mégsem hozzák őket "havonta", mint ahogy te állítod. Amelyik bejön, annál is ritka, hogy a rozsda különösebb probléma lenne, az Opel gyári alvázvédelme az egyik legjobb.
Ford: sok jár hozzánk, de nem azért mert baj van velük, hanem mert régen Ford márkaszerviz voltunk. 90%-ban csak időszakos szervizre jönnek és általános kopó-fogyó alkatrészek cseréjére.
Japánok: mint már írtam, megbízhatóság szempontjából ezekkel sincs az égvilágon semmi baj, véletlenül sem állítom, hogy rosszabb az Opelnél vagy Fordnál. Ellenben a Toyota kivételével nagyobb nagyon rohad mind. Mindegyik. 100-ból legalább 90 teljesen gyászos állapotban van, csak azok nem rohadnak, amelyik garázsban áll és csapadékot soha nem láttak. Aki a Hondákat és főleg a Mazdákat napi használatra vett, az mind szarrá rohadt. Erről megkérdezhetsz bárkit, kivétel nélkül mindenki ezt fogja mondani.
Ezek fényében megismétlem magam: inkább legyenek motorikus problémáim, mert azokat sokkal, sokkal könnyebb orvosolni, mint a rohadást.
#17 "egészen biztos hogy már több tucatnál járok."
Akarom mondani több száznál.
Az utolsó opelem egy E kadett volt....
Az rohadt is és müszakilag is szar volt, utáltam minta szart, pedig az anno még az év autója is volt:D
Most pl egy öreg suzuki ignisem van
Nem rohad, semmi baja.
Két kollégám is örült mikor eladta a diesel ford focusát, csak ette a pénzt mind a kettő...
Most az egyiknek fiatja van a másiknak hyundai. Asszem ők nem vesznek fordot egy darabig:)
"Az utolsó opelem egy E kadett volt...."
Akkor meg is érkeztünk! Ebből vonsz le messzemenő következtetéseket egy 20 évvel későbbi modellről?!
Teljesen egyetértek a #17-essel. Nekem volt több Opelem, saját és céges is. Most is van (többek között) egy 2005-ös, 310e km-es rettegett dízel nálam. Érdekes módon nem akar tudomást venni róla, hogy havonta kellene szervizeltetnem. Tankolom, olajcsere, két évente műszaki. Ennyi. A Mitsubishinek egy évesen is már barnult az alja. Volt több Fordom, cégesből Citroenek, stb. Semmivel nem voltak rosszabbak az Opelnél. Sőt, azzal volt eddig a legkevesebb bajom.
A H Astra már full galvanizált karosszériával készült. Az alvázon a PVC bevonat is elég masszív, tartós. A gyári üregvédelme is jó. Ha valahol mégis megindul egy rozsdapötty a galvanizálás miatt nagyon lassan terjed tovább. Rozsda jellemzően 3 esetben szokott lenni rajtuk: 1. Összetörték és nem teljesen szakszerű volt a javítás. Ekkor évekkel később valóban megindulhat. Ez más márkánál is így van. 2. Nem takarítják az első kerekek dobbetétjének hátsó része mögötti teret, ahol lefolyik a szélvédőről a víz. Évek alatt itt egy jó maréknyi "termőföld" össze tud gyűlni. Télen beleivódik a só. Minden kocsimosásnál, esőkor, meg szélvédő spricceléskor kapja a nedvességet, kiszáradni nem tud. Így szépen elkezdi belülről rohasztani a sárvédő lemezt, meg a küszöb elejét. Ez szintén nem Opel-specifikus dolog. Más márkából is szedtem már ki marékszám a földet a hanyag tulajok után. 3. Ez az egyetlen, amit fel tudok róni a gyártónak: a toronyszilentek rohadnak, ami 15 év körül már okozhat gondot. De! Ez nem a karosszéria, nem kell lakatolni, egyszerűen cserélhető alkatrészről van szó. Még csak nem is ökör-drága. Kicseréled, kifújod üregvédővel és túl fogja élni az autót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!