Van olyan veterán autó, amit érdemes megvenni első autónak?
Most fogom lerakni a jogsit, és rengeteg 30+ éves autó van, aminek imádom a formatervét és szívesen megvenném, de nem igazán szoktak ilyeneket javasolni elsőnek. Például W123-as & W124-es Merci, bukólámpás Toyota Celica, BMW E28/E34, Pontiac Firebird, Porsche 944, stb.
Van egy kis megtakarításom, de ez inkább csak a kínálat alját súrolja egyes típusoknál. Tudom hogy költeni kellene rájuk sokat, amit egy bizonyos szintig tudnék finanszírozni, de vannak határok.
Szóval van olyan "klasszikusabb" régi autó, amin érdemes lenne gondolkodnom, vagy hagyjam az egészet? Nyugodtan írjatok további típusokat, bármit szívesen megnézek ha még nem ismerem.
Másod, nyári/hétvégi élmény autónak érdemes egy jó állapotú veteránt tartani.
Bár nem ismerem a pénztárcád, azt javaslom előbb kerülj képbe egy autó fenntartásával kapcsolatban egy olcsóbb példánnyal.
Én nem gondolom azt, hogy egy régi jó állapotú autónak magasabb lenne a fenntartási költsége, mint egy újabb autónak. Az újabb autók több funkciót, alkatrészt tartalmaznak. Az alkatrészek drágábbak is sokszor.
Amivel viszont mindenképp számolj, az az, hogy kevésbé biztonságos autók. Bár ezen az elven ne is biciklizz, motorozz.
Mivel friss jogsival szeretnél autót venni, így egy kicsi, nem túl erős és első kerekes autót válassz. Olyat, amit nem sajnálsz majd később lecserélni egy erősebb, nagyobb, akár RWD autóra. Például Golf 1-2, Corsa A, Polo 1-2...stb. Ilyeneket nézz szerintem.
3-as a régi, jó állapotú autó és a veterán autó közt óriási különbség van.
Régi, jó állapotú autó pl. egy 10-15-20 éves Honda Accord vagy Toyota Corolla.
A veterán autó meg 30 évnél kezdődik, de a klasszikus veterán autók 60-80 évesek. Azok már műkincsek.
Ez attól függ, hogy az adott autó milyen állapotban van. A BMW, Porsche, Merci, Pontiac veterán se megvásárolni nem olcsó (mert ami jó állapotban van az aranyár), se felújítani (mert az is drága lesz).
A Toyota, Honda jó megoldás lehet, de az is típusfüggő.
Amikor veterán autót kerestem, én is sok kocsit megnéztem, nagyon tetszettek az E30-as BMW-k, de a fentiek miatt letettem róla, és az ésszerűség miatt japán kocsi mellett döntöttem. Olcsóbb, kevésbé drága az alkatrész is, sok típust akkor úgy gyártottak, hogy ugyanazok az alkatrészek voltak bennük, mint a tucatgyártott típusaikban.
Úgyhogy a felsoroltak alapján leginkább az utolsó bukólámpás Celicát ajánlom. Ha sportosabbat, akkor MR2, ha kevésbé sportosat, akkor Corolla. De a Hondánál is nézelődhetsz (Prelude, Civic).
#4 most egy 40 éves autó nem régi? :S
#7 Friss jogsihoz egy RWD roadster??
Ezekkel az autókkal több probléma van, eleve a limitált darabszám, mivel a nagyrészük vagy összetört vagy szétrohadt, így ami tényleg jó annak kezd durva eszmei értéke lenni.
A másik amire talán nem annyira tértek ki, hogy alkatrész is kell hozzá, és nem is az ár ami feltétlenül horror, hanem, hogy nincs, és rendelni kell hozzá, jó eséllyel külföldről.
Mondok egy példát az egyik autódra Pontiac Firebird, ez az autógyártó 13 éve már nem is létezik, itthon meg amúgy sem volt egy gyakori márka maga a Pontiac sem.
Én egy 2014-es Audi S1-et hajtok amihez azt gondolnád a Unix-ból leakasztasz bármit. Vétel után Németországból kellett pár látszólag egyszerű kopóalkatrészt rendelni, mert még Magyarországon a hazai Audi-nak se volt hozzá alkatrésze, pedig ez nem egy megszűnt autógyártó, ezer éves modellje. Annyi csak, hogy EU szinten viszonylag ritka autó, ezért nem táraznak be alkatrészt hozzá még a márkaszervizek se.
No ez a történet nekem azt jelentette, hogy nagyjából 3 hétig állt az autóm szétszedve alkatrészre várva.
Ilyeneket is érdemes belekalkulálni, amikor unikum autót akarsz.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!