Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért jobb a hátsókerékmeghajtás?

Miért jobb a hátsókerékmeghajtás?

Figyelt kérdés
2023. júl. 9. 15:39
1 2 3
 11/23 A kérdező kommentje:
8as, irigy vagy esetleg valamire, vagy miért használsz ilyen pejoratív jelzőket azokra a típusú gépjárművekre?
2023. júl. 9. 17:22
 12/23 anonim ***** válasza:
100%

A hátsó kerekes autók nagy teljesítmény mellett jobban gyorsulnak ugyan olyan elsőkerekes autóval szemben.

Az oka az, hogy induláskor, gyorsitaskor a súly a hátsó tengelyen van.


De mivel minden normálisabb nagyobb teljesítményű autó már 4 kerekes, ezért abszolút nem jobb a hátsó kerék.

2023. júl. 9. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/23 anonim ***** válasza:
38%

#10

"Kanyarban az úttartása nagy gáznál ezerszer jobb mint egy elsőkerekesé."

Normális, utcai forgalomban teljesen irreleváns, hogy kanyarban, nagy gáznál hogyan reagál egy autó.


"Hirtelen elindulásnál nem pattogsz egyhelyben mint a hülyegyerek."

Normális, utcai forgalomban semmi nem pattog egy helyben - legfeljebb ha nem tudsz vezetni.


#11

"8as, irigy vagy esetleg valamire, vagy miért használsz ilyen pejoratív jelzőket azokra a típusú gépjárművekre?"

Hidd el, ha irigy lennék, nem lenézően beszélnék a feleslegesen böszme nagy autókról. Nincs okom irigykedni, egyszerűen értelmetlennek tartom, feleslegesnek és hivalkodónak.

2023. júl. 9. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/23 anonim ***** válasza:
100%
Hidd el egy átlag ember átlag közlekedés közben semmit nem vesz észre hogy első vagy hátsókerekes. Szar gumival elsőkerekessel is simán lehet csúszkálni. Nekem 2 éve egy 200 lóerős hátsókerekesem van, soha nem csúsztam meg vele véletlenül, csak ha úgy akartam. Hóban jókat lehet vele játszadozni, HA AKAROM.
2023. júl. 9. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/23 anonim ***** válasza:
100%

Normál közlekedésnél teljesen mindegy. Ha csak közlekedsz, akkor talán észte sem veszed.

Ha meg akarod csúsztatni a hátulját, akkor a hátsókerekesnél nagy gázt kell adni, az első kerekesnél berántani a kéziféket, de ez már messze nem a normál közlekedés.

A farmotor hátsókerék hajtás (S100 skoda, kispolszki) esetén a kormányon nagyon kicsi a súly, ezért néha nehéz irányítani. (ezért szokás súlyt tenni előre ezekbe az autókba).

2023. júl. 9. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/23 anonim ***** válasza:
100%
Normális közlekedésnél teljesen mindegy. Ahol számít, ott már nem csak a racionális, mindennapi közlekedés a szempont
2023. júl. 9. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 anonim ***** válasza:
100%
Fizikai oldalról amúgy az első hajtás az előnyösebb, akit bővebben érdekel az tényleg a fizikakönyvekben lessen rá, hogy miért előnyösebb valamit vontatni mint tolni, illetve miként hatnak az erők, aztán utána gondolja át ezt az autókra vetítve, hogy egy elsőkerekes autó lényegében fizikailag vontatja magát.
2023. júl. 9. 22:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/23 anonim ***** válasza:
68%

Nem jobb, más.

Normál közlekedésnél lényegtelen, hogy hol hajt az autó.


Az első kerekessel nehezebb megcsúszni kanyarban.

Ha megcsúszik az autó, egy hátsó kerekest könnyebb korrigálni.

Csúszós úton a hátsó kerekes könnyebben megcsúszik.

Első kerekes erősebb elindulásnál elpattog, főleg vizes úton.

Négykerék a legbiztosabb, de a kocsi nehezebb, többet fogyaszt.

2023. júl. 10. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/23 Koaxk Ábel ***** válasza:
35%

Nekem volt sok elsőkerekes autóm pl Audi A3 azután váltottam a BMW 3-ra és a poén faktor mellett amit itt sokan említenek ami tényleg fun, hogy csúsztatod például egy körfogralomban, én inkább csak szívtam vele, rosszabb időben.


Télen enyhe havazás után (jó gumikkal) egy kis utca hirtelen emelkedőjéről nem tudtam kihajtani egy forgalmas főútra, mert táncolgatott a feneke.

A végén már annyira beleuntam ebbe, hogy volt mindig rongy a csomagtartóban, meg egy zacskó forgács, amit a kerék alá tudtam tenni, hogy megtapadjon.


Esőben is volt, hogy keresztberaktam egy dinamikusabb kanyaradósávban, pedig nem mentem gyorsan se.


Volt, hogy kigurultam a garázsból, és a jeges havas úton, kb csak mint a tini nindzsa teknőc vergődtünk.


Apámnak egy C osztályos Mercedes-e volt ő is szívott vele télen időnként, pedig ő aztán öregurasan vezet.


Ilyen előtte azért nem volt egyik elsőkerekes autómmal se, a mostani quattro Audim meg álom, szóval a jövőben biztos csak összkerekes autóm lesz.


Ezt csak azért írom le, hogy azért ez nem igaz, hogy hétköznapi közlekedésben nem észrevehető. Nem véletlenül van sok BMW boyracer az árokban sem.

2023. júl. 10. 18:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 anonim ***** válasza:
100%

Az első tengelyt előrébb teheted, és így nő a tengelytav, az hogy messzebb ülsz a kerektol az utazási komfortot növeli, és emellett jobb lesz a fekhatas, mert fékezéskor a hátsó kerék is nagyobb fekerot tud kifejteni hisz a sulypont nem kerül annyira előre.


Ezeket látod bizonyithatoan, hogy a hátsó kerekes autóknal nincs olyan piszlicsare fék hátul, hanem nagyobb, illetve az első kerék jobban előrébb van mint egy elsőkerekes autónál, tehát az orrnak nincs akkora tulnyulasa.

2023. júl. 10. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!