Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Adott egy Vw Golf 4 1.6...

Adott egy Vw Golf 4 1.6 16szelep, eszi az olajat az autó, 150km-en meg eszik 7-8decit, sokszor durrog a kipufogó, rángat az autó, füstöl is. Vizet nem eszi, nem forralja, nem olajos?

Figyelt kérdés
Fentiek leírtak alapján mi lehet a gond? Körbe kérdezgettem, sokan a szelepszár szimeringet és a gyűrűzést mondja hogy elkoptak, és be megy az égéstérbe, ezek milyen árban lehetnek a csináltatása? Érdemes inkább motorcsere felé hajlani?

2023. júl. 7. 16:03
 1/6 anonim ***** válasza:

Nem éri meg a motorcsere, mert lehet az sincs jobb állapotban.


Hogy mi a baj pontosan, azt csak megbontás után lehet normálisan megállapítani, lehet elég a hengerfejezés (síkolás, tömítés, szelepszárszimeringek), illetve ha már le van véve a hengerfej, akkor lehet tovább nézni, hogy milyen állapotban vannak a dugattyúk, nincsenek-e megrepedve, gyűrűk milyen állapotban vannak, stb. Hengerfejezés kb. 40-50 ezer körül van + a le/felrakás munkadíja, szerintem max 250-ből kijön. Habár akkor már érdemes vezérlést is cserélni, az még egy százas. Ha a blokkba is bele kell nyúlni (gyűrűzés, esetleg dugattyúk is), akkor valahol 500e és 1M között kell számolni.


Ez így soknak tűnhet, de sokszor mondom, tegnap is leírtam egy másik kérdéshez, hogy lehet, hogy sok, de anyagilag még így is magasan ez a legjobb opció, mert ugyanennyiből nem nagyon kapsz másik hasonló kaliberű autót, max olyat, ami hasonlóan szar állapotban van és akkor egyik kupac szarból a másikba lépsz, annak nincs értelme. Szóval megéri a felújítás.

2023. júl. 7. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 krwkco ***** válasza:

Veszteségmérést kell csináltatni. Azalatt kiderül, hogy merrefelé megy ki a levegő az égéstérből, hol megy be oda az olaj. De ekkora olajfogyasztásnál leginkább kopott vagy leragadt dugattyúgyűrűkre lehet gyanakodni.

Gondolom, az autó már nem sokat ér. Felmerül a kérdés, hogy nem lehet-e lefelé kihuzni a dugattyúkat (némelyik motortipusnál ez megvalósítható) és találsz-e esetleg olyan buherálásra hajlamos szakit, aki ezt megcsinálja. Ha arra szökik a levegő a veszteségmérésnél.

Van egy harmadik lehetőség is az olajfogyasztásra. Hogy elromlott a PCV szelep és a kartergázzal túl sok olajat szív a szívócsővákuum. Ez nyerő lenne, de kicsi az esélye.

2023. júl. 7. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
Elfelejtettem írni, hogy az egyik gyertyánál is folyik kicsit az olaj, olyan helyről vennénk a komplett motort, ahol elvileg ki próbálták és garanciát is vállalnak rá
2023. júl. 7. 17:21
 4/6 anonim ***** válasza:
Ilyenkor már a bontottat érdemes. Őszintén egy normális generálhoz a gépmunka legalább 100-as, mellette gyűrűk, csapágyak (Ha már ott tartunk, hogy szét van szedve), szimeringek, tömítések, vezérlés szintén legalább 100-150 + munkadíj ami nem 4 óra.. Ez kb annyira jönne ki mint az autó piaci értéke most, talán még több is.
2023. júl. 7. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Mellesleg ennyi olaj nem tud elmenni egy-két kopott szelepszárszimeringnél, ott valószínűleg gyűrű hiba van vagy kuka a hengerfej.
2023. júl. 7. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim válasza:
Zsákbamacska a bontott motor is de ilyen idős autónál nem érdemes annyit költeni rá mint amennyibe kerül. Egy ilyen alap motort 60-70 ezer körül tudsz venni megbízható helyről,bontobol garanciával és minden sallangal együtt adják a motort,értem itt például a kabelkorbacsok,motor vezérlő stb.
2023. júl. 8. 00:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!