Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mondanátok csődbe ment és...

Mondanátok csődbe ment és majdnem csődbe ment márkákat?

Figyelt kérdés

2023. júl. 7. 10:05
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
2023. júl. 7. 10:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 Koaxk Ábel ***** válasza:

Amc

Ascari

Autobianchi

DMC

Fisker

Mercury

Oldsmobile

Plymouth

Pontiac

Rover

SAAB

Saturn

Triumph


Ezek talán a legismertebbek, de példaképpen simán oda lehetne sorolni egy Mini-t amit a BMW mentett meg, vagy egy Seat és Skoda párost, amit a VW, valószínűleg ezek a márkák sem léteznének már.

2023. júl. 7. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
Na és mi a helyzet a Nissannal? Ők renault nélkül nem csődbe mentek volna? Egyesültek és újra nyereséges lett? Aztán később jött a gtr-és a nissan még több profitot termelt?
2023. júl. 7. 10:27
 4/10 Koaxk Ábel ***** válasza:

Ezen a vonalon a Dacia-t is érdemes megemlíteni, az tuti csődbe ment volna.


A Nissan-os kérdésre nem tudok válaszolni, hogy csődbe mentek volna vagy sem a Renault nékül.

2023. júl. 7. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
a GTR az önmagában veszteséget produkál, de presztízs. :D
2023. júl. 7. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

Az Opelt is a PSA mentette meg.


De gyakorlatilag bármelyik KGST gyártót meg lehetne említeni, piaci alapon egyik sem volt életképes.

2023. júl. 7. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Mitsubishi meg a Nissan se létezne ha nem jött volna a Renault. Egy épkézláb modelljük nem volt a GTR-en kívül bár az is csak mínusz volt pénz szempontból.
2023. júl. 7. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
A nissan és a mitsubishi autói régen voltak jók. Még 2000 előtt, mert volt egyszerű megbízható kommersz autójuk, de ugyan úgy voltak ikonikus sport autóik is. Gondolom vagy megújulni nem tudtak vagy a pénzzel bánni.
2023. júl. 7. 20:37
 9/10 anonim ***** válasza:

Nézd meg a legnagyobb konszerneket...


Ezekben vannak a vezető márkák (Pegueot, Fiat, VW + Audi, BMW, Mercedes, Renault, Toyota) és van minden más. Utóbbi kategória kb. egybeesik azzal, amit kérdezel, persze nem teljesen. A zárójelben felsoroltak meg az autóipar királyai.


Itt természetesen csak a nagyobb konszernekből soroltam fel a vezető márkákat. A JLR csoport, a Ford csoport, illetve a Hyundai csoport nem számít nagy játékosnak. Talán a General Motors igen (nekik a két fő márkájuk a Cadillac és a Chevrolet, illetve szövetségben vannak a Hondával, továbbá Dél-Koreán belül a Daewooval).


Nagyon kevés független személygépjármű-gyártó márka maradt, hisz annyira egyben van mindenki mindenkivel, hogy nehéz "egyedül" piacon maradni. Egyedül a Volvo jut eszembe (annak már valami kínai tulaja van), meg a Saab volt ilyen, de akkor ezek szerint eléggé haldokolnak (erről pont nem olvastam). Illetve van még a Ferrari (többségi tulajdonban public, kisebb részben a Fiat mögött álló mamutcégé és még kisebb részben a Ferrari családé) és a McLaren (többségi tulajdonban bahreini állami tulajdon). Ott van még a Magna Steyr is, bár ők nem saját márkás autókat gyártanak (korábban a Mercedes csoporthoz tartoztak, aztán megvette őket egy kanadai cég), illetve utolsóként eszembe jutott a Koenigsegg (ők kapnak valamennyi pénzt egy svéd állami cégtől, de amúgy 100%-ban függetlenek).

2023. júl. 8. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
2008 után nagyjából minden márka csődbe ment volna állami segítségek nélkül.
2023. júl. 9. 03:59
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!