Mekkora kockázatot jelent egy 12 éves dízelt választani?
Konkrétan Focus mk2.5 90 vagy 110 LE. Úgy tudom ez a két motor ami "ajánlott" a palettából.
Ha el is viszek magammal valakit átnézni, aki ért hozzá, kb mekkora az esélye hogy a vásárlás utáni 1-2 évben több százezret kell rákölteni, mert tönkremegy mondjuk a turbó, kettőstömegű, részecskeszűrő, stb.
Mekkora kockázat egy sima szívóbenzinnel szemben?
Most tekintsünk el attól hogy mi lenne a használat célja.
Az 1.6 HDI-t egyáltalán nem nevezném ajánlottnak, csak azért tűnik úgy, mert baromi gyakori motor, rengeteg típusba rakták és rengetegen választják, így hatalmas a mintanagyság, ebből a hatalmas számból pedig nem olyan meglepő, hogy összejön egy relatív magas szám, aki elégedett vele. Azonban abból, hogy ennyire gyakori, szerintem leszűrhető, hogy ezeknek az autóknak a nagyon nagy része a legátlagosabb, leghétköznapibb embere kezébe került, ami azért baj, mert az átlag nemhogy nem tartja karban megfelelően az autóját, de aktívan gyilkolja is azt.
Az az 1.6-os motor újonnan nem volt rossz választás és az igényes tulajokat jól kiszolgálta, de elég könnyű tönkretenni. És ezzel nagyjából válaszoltam is: elég nagy kockázat, mert 12 év távlatából nagyon magas az esélye, hogy egy olyat fogsz ki, amit már szétgyaláztak. Ezen pedig semmilyen átvizsgálás nem segít, senki sem lát bele a motorba. Azt egy hozzáértő esetleg ki tudja szűrni, ha például már kerepelnek a befecskendezők, de hogy milyen állapotban van például a turbó (ami a legsűrűbben előforduló hibaforrás), azt senki sem tudja megmondani. Amúgy azt például nem olyan nehéz ellenőrizni, egy hetes kulccsal gyorsan lehúzható a cső és akkor kézzel ellenőrizni lehet a tengely lógását, de olyan eladó nincs, aki engedi, hogy elkezdjék szétbontogatni az autóját, még ha csak ilyen kicsi bontás is.
Szívóbenzinhez képest annyi a különbség, hogy az odafigyelést nem csak a dízelek, hanem MINDEN autó meghálálja és az elhanyagolás minden autónál korai halálhoz vezet. Viszont mivel egy szívóbenzin ezerszer strapabíróbb, így nehezebb is tönkretenni, ezáltal sokkal könnyebb olyat kifogni, amivel nem lesznek problémák. Ráadásul még ha problémák vannak vele, azok megoldása is sokkal-sokkal olcsóbb, mint egy dízelnél.
“ vásárlás utáni 1-2 évben több százezret kell rákölteni”
Az első szervized a megvásárlás után több lesz mint 100ezerp
"Ha el is viszek magammal valakit átnézni, aki ért hozzá, kb mekkora az esélye hogy a vásárlás utáni 1-2 évben több százezret kell rákölteni, mert tönkremegy mondjuk a turbó, kettőstömegű, részecskeszűrő, stb."
Ha ezek tönkremennek, nem hatszámjegyű lesz a vége...
" turbó, kettőstömegű, részecskeszűrő" Ezt akkor se tudod megmondani ha viszel magaddal valakit. Kivéve, ha rádug egy normális gépet akkor már látszani fog a korrekciós értékek, részecskeszűrő állapota, tömöttsége (Nem kell félni tőle, tisztítás elég ha nincs összeomolva). Kettőstömegüt lehet hallani, kuplungot azt érzed, hogy mennyire szar. Turbó meg 50-50.
Ezeknél inkább a rohadásra figyelnék. Első sárvédők és mellette a küszöb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!