Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tényleg ennyire félni kell a...

Tényleg ennyire félni kell a dízeltől?

Figyelt kérdés

Venni akarok egy autót. Pontosabban a benzinesemet lecserélni egy dízelre.


Főleg a rokonok viszont nagyon le akarnak beszélni róla, mert szerintük a dízel megbízhatatlan, rengeteg gond van vele és sokkal drágább a szervízelése. Tehát sokkal többet kell rá költeni. A benzinessel viszont semmi gond nincs.


Rokonomnak volt dízel BMW-je, rengeteg baj volt vele, kb havonta vitte a szervízbe, ezért nagyon szidja a dízeleket. De szerintem ez még nem a dízelek hibája, a BMW pl köztudottan szervízigényes.. Más dízel meg kimegy a világból, sok van fent a használtautón 5-600 ezer km-el.


És a fogyasztásuk sokkal kedvezőbb.


Számolgattam, hogy évi 250-300 ezret spórolnék az üzemanyagköltségen.



2023. júl. 2. 21:16
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
100%

Általában két típusú embertől hallottam már ezeket a károgásokat:

1. Sosem volt még dízel autója. Van valami özönvíz előtti alsóbb polcos öreg 60-70 lóerős szívó benzinese és meg van róla győződve, mint egy önigazolásként, hogy nem azért nem vesz másikat, mert csóró, hanem mert minden ami újabb, az folyton elromlik és kivétel nélkül milliókba kerül a javítás. A dízel meg főleg!

2. Volt dízele, de a kínálat legaljából a legolcsóbb, visszakövethetetlen előéletű, import, sokadik tulajos szakadék. Viszont prémium! Az illető a büszkeségtől veri a mellét a vételkor, hogy ő micsoda "üzletember", milyen jó vételt csinált, mert annyiért "tudott" venni egy béjemvét, mint egy G Astra. Aztán mikor jönnek a problémák, költséges problémák még ő van a legjobban felháborodva, nem magában keresi a hibát, hogy talán mégsem ezt az autót kellett volna választani, hanem egyszerűbb dízelre fogni. "Ez mind azért van, mert a dízel egy hulladék." És ezzel kürtöli tele az összes fórumot. Ő jól választott, csak hát ez a fránya dízel...

Kétségtelen, hogy ridegtartásban, rövid utakra futkosva, minimál autózásra, amikor valaki azért szívja a fogát, mert karbantartásra 5000Ft-ot költeni kell az autóra, van előnye egy egyszerűbb régi benzinesnek. De nem általánosítanék, hogy minden dízelt állandóan szervizbe kell hordani és a legkisebb karbantartásra, javításra a gatyádat kellene otthagynod. Dízelt is lehet olcsón fenntartani és a benzinesek között is van betegágy, ami a hajadat is leeszi.

"A kettőstömegűt szokták felhozni példaként..." A kettőstömegő egy kopóalkatrész. Igen, egyre több benzinesben is elterjedt. Egyáltalán nem az autózás legdrágább kelléke. Kb annyiba kerül mint egy jobb szett gumi. De sokkal ritkábban kell cserélni. A gumik miatt mégsem aggódik senki, hogy most a klotyóra inkább nem autóval jár, mert ha elkopik és gumit kell cserélni, az egy vagyon lesz... 200-250e km-t lazán elgurulsz mire cserélni kell. Ha szükésges kicserélteted és megint ennyi ideig nincs rá gond. Ennyi futás alatt hány gumit, akkumulátort, olajcserét, stb fizetsz ki? És azért mégsem aggódik senki. És ahogy írtam egy autón vannak ennél drágább alkatrészek is, ami ha bedöglik, sokkal zsebbenyúlósabb.

2023. júl. 3. 07:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:
100%

Nézz utána a konkrét motornak, illetve legyen átnézve az autó vásárlás előtt. Kb. 10-15 évvel ezelőttig igaz volt, hogy a dízelben több drágább hibaforrás van stb., azóta viszont a benzinesben is van turbó, kettőstömegű stb.

Az ennél korábbi dízelekben valóban több drága alkatrész van, mint azonos évjáratú benzinesben. Viszont ha normális állapotban van és nem kell rögtön milliós nagyszervízzel kezdeni, akkor nem kell gyakrabban szervízelni, csak időnként jöhet egy drágább tétel, amivel utána százezer kilométereken keresztül nincs baj.

2005 körüli évjáratból nekünk is volt már több dízelünk, először beleszaladtunk abba a bizonyos erdőbe, nem lett megfelelően átnézve az autó vásárlás előtt, az első három hónapban elment rá 800.000 forint a szervizben.

A következő dízel viszont ismerőstől volt, aki egyébként szerelő, nem is járt szerelőnél olajcserén kívül egy év alatt.

2023. júl. 3. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:
100%

Két dízel autóm van:

2005-ös CR-dízel. 2011-ben került hozzám használtan. Azóta tankolom, olajcsere, kopó alkatrészek cseréje. A motor, turbó, EGR, injektorok, üzemanyagrendszer még bontatlan. Az évek alatt már bőven visszahozta az üzemanyagon az árát. Ha holnap bontóba kellene lökni, még mindig pozitív mérleggel szállnék ki belőle.

2018-as CR-dízel. Ez újonnan került hozzám. Garanciaidő alatt voltak vele bosszantó elektronikai problémák. De nem hagyott az út szélén és egyik sem a dízelességgel összefüggésben történt. Ezek ki lettek javítva, azóta nincs vele baj. Szintén tankolom és használom, remélhetőleg még jó pár évig.

Szóval a saját tapasztalatommal én is cáfolom azt az elméletet, miszerint MINDEN dízelt előélettől, karbantartottságtól függetlenül állandóan csilliárdokért kell szervizeltetni.

2023. júl. 3. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
100%

Volt mindkét autóm.

Soha többet nem kell benzines!!!


Ilyen üzemanyagárak mellett meg pláne nem!


Bár az is igaz, hogy nekem régi, egyszerű szívódizelem van aminek filléres javítási költségei vannak.

Egy mai dízel ha elromlik akkor az drágább de ezért kell átvizsgáltatni és alapból nem valami betegágy bnvt venni.

2023. júl. 3. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:
100%

"A kettőstömegűt szokták felhozni példaként, hogy ha a dízelben elromlik a kettőstömegű lendkerék, az egy vagyon lesz. De most megnéztem és kiderült, hogy a benzinesemben is ugyan úgy van kettőstömegű"


[link]


Nem kell megijedni tole!


300 000 km-nel kuplugozas.

600 000 km-nel kettostomegu is.

2023. júl. 4. 03:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 A kérdező kommentje:

#11

Pont így van, az egyik egy 20 éves Suzuki Ignissel jár, dízelt még életében nem vezetett, a másik meg városi, napi 5-10 km-es használatra vett dízel BMW-t.

2023. júl. 4. 16:38
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!