Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » '98-as Ford Focus sebváltója...

'98-as Ford Focus sebváltója időnként kicsit akad, beragad sebességben. Mi lehet ennek az oka?

Figyelt kérdés

Üresben, felemelt kuplung mellett halk ciripelés hallatszik, ami nem tudom, hogy a váltóból jön, vagy a kuplungból, vagy valami teljesen más. (Nem, nincs a gépben tücsök... Asszem...)

Néha bentragad rükvercben, vagy épp egyesben, csak úgy tudom kivenni, ha egy centit felengedem a kuplungot, és visszanyomom, egyébként nem mozdul. Ritkán, ha berakom rükvercbe, kiugrik a sebességből egy megállás, vagy döccenő után. Nem egészen üres állásig, de nem illeszkedik, újra ki üresbe, és vissza rükvercbe kell rakni.

Váltásnál olyan érzés, mintha folyós mocsáron tolnám át a váltókart. Mintha az olaj be lenne sűrűsödve némi fémreszelékkel megszórva. Nem recseg, nem számolom a fogaskerekeket, és a kuplung padlóig van nyomva.

Szóval így sem valami sima a dolog. A szerelő azt mondta, hogy ebben a típusban élethosszig tart a váltóolaj, nem lehet cserélni, utántölteni. (Létezik ilyen egyáltalán? Tisztítani sem lehet, csak cserélni?) Valahogyan ezeket a gondokat meg kellene oldanom. Mivel nincs fölös vagyonom a szerelőre, megpróbálom itthon, hátha sikerül.


Köszi előre is!



2023. jún. 30. 11:48
 1/9 anonim ***** válasza:
Alacsony valto olajszint. Igaza van, orok elet, ha nem szivarog el az evek alatt. Keress a valton betolto csavart, LENNIE KELL! Vagy forumozd ki, vagy jutyub.
2023. jún. 30. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
#1 Ellent mondok az örök életnek, mert ha ebben is IB5 váltó van, márpedig szerintem igen, akkor azok az első 1-2 évben gyári hibásak voltak, volt rá visszahívás is. A nyelestengely csapágyak sorra döglöttek meg, mert volt a két oldalon egymáshoz képest egy pár ezred milliméteres eltérés, tehát keresztben állt bennük a tengely és szétverte a csapágyakat. Mint minden visszahívás esetében, itt is sok kimaradt belőle. 1998-as, ez még simán lehet a hibás váltóval szerelve.
2023. jún. 30. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:

#1 Köszi, megnézem! Már találtam is videót, ami támpont lehet. Megnézem, hogy sikerül-e kitekerni a dugókat egyáltalán, vagy bele van nőve. Próbálkozom :-)


#2 Neked is köszi! Igen, lehet, igazad van. Sokat volt az előző tulajoknál szervízben, de nincs szervízkönyv, nem tudom, hogy a váltóban javítottak, cseréltek-e valamit? Sajnos a barátunk, akitől vettük, pár hete elhúnyt, szóval nem tudok kérdezni tőle. SZóval nekem kell megnéznem.

Megpróbálom először az olajat lecserélni, hátha úgy jobb lesz a helyzet. Ha nem, akkor gyűjtögetek váltócserére.

2023. jún. 30. 13:53
 4/9 A kérdező kommentje:
Nah, ezen leeresztő nincs, de a betöltőt megtaláltam. Még nem tudom, hogyan lazítom ki, de azon keresztül leszívom a régit, hátha...
2023. jún. 30. 14:14
 5/9 anonim ***** válasza:
Ha van beöntő, akkor van leengedő is. Régi olajat ne keverd újjal, keresd meg a leengedőt és töltsd fel nulláról frissel.
2023. jún. 30. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
#5 OK, akkor még keresem a leeresztőt. Igen, jobb lenne az egészet kitisztogatni, tuti tele van belül trutyival ennyi használat után.
2023. jún. 30. 15:19
 7/9 anonim ***** válasza:
#6 Nem biztos az. Relatív sűrűn cserélek váltóolajat, de nem emlékszem olyanra, hogy bármi problémát lássak benne. Leginkább azért, mert a váltókban van mágnes, szóval még ha netán van is baj a váltóval és valami forgácsolódik, azt akkor is begyűjti a mágnes és nem szennyezi tovább az olajat. A forgácsolódást leszámítva "trutyi" nem lehet benne, manapság a váltóolajak simán kibírnak 150-200 ezer kilométert gond nélkül egy egyszerű kézi váltóban, nem keveredik bele semmi, pl. korom, mint a dízelmotorok motorolajába. A normális elszíneződésen kívül nem szokott baj lenni velük, szóval leengeded, hagyod legalább 10-15 percig kicsöpögni, aztán kész, belülről semmi baja nincsen, nem koszos vagy ilyesmi. Maga az olaj tisztító funkciót is ellát, szóval még ha van is benne kosz, azt begyűjti az olaj és távozik, mikor leengeded.
2023. jún. 30. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 krwkco ***** válasza:
A Ford Focus IB5-ös váltójában nincs leeresztő. A betöltő csavar alatt van egy másik is. Azon keresztül több olajat is le lehet ereszteni vagy leszívni. De annak tartó funkciója is van. Ezért ha ki van csavarva, nem szabad mozdítani a váltókart, mert úgy mozdulnak el az alkatrészek, hogy nem lehet a csavart visszatenni.
2023. jún. 30. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:

#8 Ez nagyon hasznos infó volt, köszi! Még nem nyúltam hozzá, átgondolom az életem, mielőtt tekergetek valamit. Ha elszabom, sokba fog kerülni, szóval egyelőre nézegetem.


Részemről mindenkinek ment a zöld!

2023. jún. 30. 22:01

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!