Célszerű venni az autóhoz szervízkábelt, és időnként ránézni az autóra?
Nekem csak egy kínai elm327-em van. 1-2 dollár volt ebay-en, tehát szinte ingyen volt.
De egész sok élő adatot ki tud olvasni (ami nekem érdekes volt), illetve arra jó volt, hogy amikor tök banális hibakód miatt felvillant a check engine, akkor ki tudtam vele törölni és nem kellett ezért szervizbe vinni, ahol ugyanúgy nem csináltak volna vele semmi mást. Pl. ilyenekre gondolok, hogy kuplungpedál helyzet érzékelő vagy sebességmérő hiba.
Ha nincs semmi hibajelzés, semmi funkcionális rendellenesség, akkor én nem szoktam nézegetni.
Az ilyen olcsó univerzális vackok szerintem kevésbé hasznosak, mert általában csak a motorvezérlővel kommunikálnak. Arra jó, hogy ha komoly motorhiba van, rá tudsz nézni, hogy mire panaszkodik. Másra nem. Bár ez is autótípus függő. Az én autóm kiírja a konkrét hibakódot is a saját kijelzőjére, így ilyen kütyünk nálam tényleg sok értelme nincs. Ellenben a típusspecifikusak (nem tudom milyen autómárkáról van szó) már a legtöbb vezérlőt olvassák, ezekből mind tudsz élő adatot is kiolvasni, akár funkciókat programozni. (Utóbbit persze csak egy kis utánajárással, mert könnyű elállítani is dolgokat.) Szóval nem csak hibakód nézegetésre/törlésre valók. Ebből sem kell megvenni feltétlenül a méregdrága gyárit. A kínai koppintások 95%-ban megegyeznek töredék áron. Igaz valamivel drágábbak mint az univerzális vackok. Nem 1000Ft, hanem mondjuk 10.000. De megéri a beruházást, hiszen hosszú tárva veszed. (Már ha nem cserélgetsz autót pár évente.)
Ha olyan autód van, ami például hajlamos kidobni a check engine-t további magyarázat nélkül igen gyakran (khm, régebbi Volkswagen), akkor érdemes lehet, mert nem úgy mész a szerelőhöz hogy "hát van egy check engine nemtom csináljátok meg" aztán a szerelő kiüti és lehúz 50 ezerrel egy ki nem cserélt alkatrészért, hanem tudod mi a hibakód így nem fognak veled cseszekedni.
Nyilván itt most nagyon extrém eseteket mondtam, de alapvetően mindig jobb úgy vinni autót, motort, biciklit, bármit szerelőhöz, hogy tudod mi a hiba, és ő is tudja hogy nem vagy teljesen hülye.
#4 ez az egyik véglet. A másik, meg hogy a szervizesek eleve úgy kezelik az ügyfelet, hogy hülye hozzá, úgysem ért hozzá.
Mikor mondom, hogy mi a hibakódja az autónak, lekezelő stílusban közlik, hogy majd azt ő megmondja nekem hogy mi a hibakód. Felszámol valamennyi munkaidőt, műszarhasználati díjat és ott tartunk, hogy ja igen, valóban az a hibakód, amit mondtam. Ez a másik véglet, sajnos ilyenhez is volt szerencsém.
#6-os aki ilyen stílusban kezelene, mint ügyfelet, ott tuti akkor jártam volna először és utoljára.
Nyilván azért viszem szerelőhöz, mert ő a szakember, tehát én nem tudom, akarom, vagy nincs lehetőségem (pl: nincs megfelelő műhelyem) megcsinálni az autót, de attól még nem jelenti azt, hogy totál hülyének kell nézni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!