Másnak is kemény/keményebb a kuplung?
1.5 hónapja vizsgáztam le és fura dolgot tapasztaltam meg anyum autóján.A kuplung az övén jóval keményebb mint a tanulóautón illetve nem lehet úgy elindítani az autót hogy csak elkezdem felengedni a kuplungot,kell mellé gázt is adni.Azt olvastam,hogy márkáként változik a kuplung keménysege és pont a japánoknak keményebb.(Annyira fura és szokatlan volt hogy inkább nem indultam el)
Anyum autója egy 2018as Nissan Qashqai amin tanultam az pedig egy Seat Ateca.
Megköszönném ha valaki olyan aki ért az autókhoz felvilágosítana hogy ez mitől lehet.A puhább valahogy jobban bejött
1essel ne foglalkozz.
És igen, ahány autó, annyi kuplung. Sőt, azonos autónál is, ahogy gyűlnek a kilóméterek, a kuplung általában keményebb, és keményebb lesz.
Oktatóautóknál általában felemelik az alapjáratot, hogy ne mindig fulladjanak le a tanulók. Illetve dízellel is könnyű elindulni gázadás nélkül. De egy átlag benzines autónak bizony gázt kell adni, és így is lenne helyes, hogy megszokd (elég baj, hogy az oktatók nem így tanítják).
A kuplungpedál keménysége függ az autó tervezésétől, a kuplung típusától és állapotától. Szerintem nem fog leszakadni a lábad, ahogy az #1-es úgy én sem értem ezt a panaszkodást.
Ahhoz, hogy nem lehet elindulni csak a kuplung felengedésével, ahhoz két dolgot fűznék hozzá: 1) De, el lehet, csak te még nem tudsz, mert kezdő vagy, 2) Nem is baj, mert gázt KELL nyomni elinduláskor. Csak azért mert el LEHET indulni gáz nélkül, az nem azt jelenti, hogy gáz nélkül kell elindulni. Az autónak sem jó, mert a forgalomnak sem, amiben részt veszel. Használd a gázt, nem csak dísznek van.
Köszönöm a válaszokat.Nem panaszkodásnak szántam csak megjegyeztem.Így visszaolvasva értem,hogy miért jöhetett le úgy mintha panaszkodnék,de ahogy a 3as is utalt rá figyelembe vettem a forgalmat és nem azért nem indultam el mert elfáradt volna a pici lábám
de megegyszer köszönöm mindenkinek ezentúl így cselekszem
Faternak van egy japán autója és tényleg marha kemény a kuplung míg az én mercimben kb vajpuha, alig van ellenállása, kb mintha egy gázpedált nyomnál.
Szóval igen, autónként változik, ezzel nem tudsz mit tenni.
Valszeg bowdenes az a Nissan. Jó lesz vádlierősítésnek.
Az igazi specialisták, egy rugós erőmérővel járják az autókereskedéseket, és mérik a pedál mozgatásához szükséges erőt.
Bizony! 😮
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!