Valóban várhazó árcsökkenés az autópiacon?
A magyar piacra nem érdemes semmit alapozni, mert borzalmasan kicsik vagyunk. Itthon arányaiban is sokkal kevesebb embernek van pénze új autót venni - főleg drágábbakat -, mint nyugatabbra innen, de egyébként sem vagyunk sokan. Elenyésző értékeket produkálunk, tehát nem is érdekel egy autómárkát túlságosan ha itt nem fogynak a portékái, maximum megszűnik az import.
Egyébként meg nem fognak csökkenni:
1) Hatalmas mértékű infláció van, és ennek sosincs vége, maximum mérséklődhet.
2) Az autóipar nehéz helyzetben van, Európában főképp: belső égésű motoros autókra egyre durvább és nehezen teljesíthető környezetvédelmi besorolások érvényesek, amiket drága technikával próbálnak orvosolni, de a normák megszegéséért járó büntetést is természetesen beépítik a vételárba.
Elektromos autók pedig egyre jobban mennek, viszont ez még most sem egy igazán kiforrott technika, folyamatos fejlesztések szükségesek ami szintén sok pénzbe kerül.
Szóval nem, az új autók szerintem nem lesznek olcsóbbak. Esetleg lehetnének itthon olcsóbbak egy kicsit, ha a forintunk nem lenne hulladék és az áfánk nem lenne 27%.
Esetleg a használtpiacon lehet, hogy várható valami minimális csökkenés, mert jelenleg a legegyszerűbb öreg kisautók is elég drágán mennek, viszont a műszaki vizsgák egyre szigorúbbak, egyre kevésbé lehet "okosba" megoldani mint eddig (az NKH nagyon ráment a vizsgaállomásokra, komoly büntetések és felfüggesztések vannak, tehát a vizsgaállomások már nem akarnak annyira rizikózni régi autókkal), úgyhogy esélyes hogy az alsó ársávok kicsit visszacsúsznak majd a válság előtti helyzetre. Aztán ki tudja, az infláció itt is él.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!