Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a kulonbseg a “chipeles”...

Mi a kulonbseg a “chipeles” es a teljesitmenyoptimalizalas kozott? Vagy a ketto ugyanaz?

Figyelt kérdés
Sok helyen botlok bele ezekbe a kifejezesekbe, de nem tudom mi a kulonbseg a ketto kozott, van-e egyaltalan, vagy mik a folyamatai es veszelyei ezeknek . Valaki fel tudna vilagositani?

#chip #Teljesitmenyoptimalizalas
2023. jún. 19. 12:54
 1/6 anonim ***** válasza:
57%

Chiptuning néven fut az, amikor átírod az ECU (electrical control unit) programját, akármilyen céllal. Legyen az nagyobb teljesítmény, kisebb emisszió, hatékonyabb üzemanyagfelhasználás, akármi.

A teljesítményoptimalizálás meg kb. oximoron, optimalizáció általában valaminek a minimalizálása/maximalizálása adott megszorításokon belül maradva. Ezt a mérnökök már megcsinálták, és a dolog matematikájától függ, hogy van-e optimum és meg tudod-e találni, tehát teljesítményt max. növelni tudsz egy szuboptimális megoldást találva, de a valódi optimalizálás elég tág fogalom és elérhetetlen.

2023. jún. 19. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Es mi a helyzet akkor ha en a 2014-es 177LE-s automban nem a LE-t szeretnem elsosorban novelni, hanem a nyomatekot? Egy olyan hataron belul maradva ami miatt nem karosodik az auto. Ez lehetseges vagy csak egy vagyalom?
2023. jún. 19. 13:05
 3/6 anonim ***** válasza:

Ha az a LE nem elég akkor vegyél dizelt.

Annak van nyomatéka, rendesen.

2023. jún. 19. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

#3 Akármilyen nyomatékos dízel (nekem is olyan van, szeretem is) nem ér nyomába egy nagy lóerős benzinesnek. Motorozom is, ott is mindig jönnek azzal, hogy nem a lóerő számít, hanem hogy hol a nyomatékcsúcs, hát, nem, a lóerő számít. :)


#2 177 lóerőn kár tuningolni közúti használatra. Nyomatékot amúgy a motor ad le, az még nem elektronikus, max. ha van valami szabályzása, azt tudod módosítani, de valóban, ha alacsonyabb fordulaton is nagyobb nyomatékot szeretnél, vegyél dízelt.

2023. jún. 19. 13:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Ugyanaz a kettő. A lényeg, hogy az ECU programjába belenyúlnak, optimalizálnak. Azért, mert ugye amikor legyártanak egy autót, van egy alap gyári program benne, ami mindenhová jó. Viszont lehet, hogy te meleg éghajlaton használod, vagy kifejezetten északi vidéken. Esetleg nagyobb teljesítményt akarsz, és nem érdekel a fogyasztás, vagy pont fordítva. Ezt tudják befolyásolni az új programmal.


A nyomaték kényelmessé teszi a vezetést, úrvezetőknek élvezhetőbb. Sportos autókba, vezetési stílushoz jobb a nagy lóerő.

2023. jún. 19. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Ha a nyomatékot növeled, a teljesítmény is nő. A csúcsteljesítmény maradhat ugyanannyi, ha úgy írják meg a programot, hogy csak alacsony fordulaton növelik a forgatónyomatékot, magas fordulaton pedig hagyják a gyári értéken. Ennek nem sok értelme van. A motor, hajtás alkatrészeit elsősorban a forgatónyomaték terheli, nem a teljesítmény. Egy normális chiptuning/optimalizálás nem szokott gondot okozni. Előző autóm 150000 km-t futott chiptuningolva, és tökéletes volt a motorja, mikor eladtam.
2023. jún. 19. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!