1m körül jó autó?
Van egy közel 30 éves autónk amit bár szeretünk, de a mostani műszakin már elég drágán ment át és rossz helyeken kezdett el rohadni úgyhogy le kéne váltani sajnos.
1-1,2mft körül tudok most szánni egy másik autó vételárára (plusz ezen felül van az átírás első szerviz stb, az autót venném ennyiért).
Ami fontos:
- Legyen jó állapotban, lehessen vele 5-6 évre tervezni gazdaságosan.
- Inkább benzines, dízelnek sok a rövid távú út szerintem (bár pályázunk is rendszeresen).
- Klíma legyen benne
- Ne legyen egy gyalulatlan fapad, bírja az autópályát úgy hogy sem az autó nem szenved sem aki benne ül.
- Nézzen ki valahogy, nem prémiumautó meg nem Ferrari kell 1 millióért természetesen de nem is régi Swift meg Dacia Logan. Kompakt vagy szedán preferált.
Mik azok a típusok, amik ajánlhatóak ezekkel a feltételekkel ennyi pénzért?










Használt autó: mi lehet jó egymillió alatt?










citroen c3 1.4hdi diesel
klíma van benne
40ezer km alatt 3x cseréltem olajat meg szűrőt semmi más baja nem volt csak tankolni kellett bele
nincs kettőstömegű se dpf szűrő benne
5.5litert evett városba
orzságúton pedig 3,5 volt a fogyasztása
több tipusú citroenbe meg peugeotba rakták
az a lényeg 2006 előtti legyen
és 1.4 hdi





Még egy szavazat a az audi, passat, octavia triora de legyen inkább quartett és megfejelem egy Seattal. Ez utóbbi nem annyira tágas de a Toledo azért nem rossz (2.generáció nyílvá ). Egyébként valóban nem egyszerű ezt a költségkeretet tartva jót venni, de szerintem egyátalán nem lehetetlen, a feltételek sem túlzóak, csak futásteljesítményben és az évjáratban kell egy kompromisszum. Kb 98-2009 ig bezárólag tudnék autókat sorolni amik megfelelhetnek az elvárásoknak.
Kezdjüj azzal hogy üzemanyag...
Amennyiben turira benzines, akkor egy két legendásan olajzabáló modellt kerülj el. Én személy szerint nem nézem sokba a kor volkswagen kenszernes benzineseit, több velük a baj mint a kor legendás adagolós 19.tdi dízeleivel. Igen kormol, igen sokat futott, de megfelelő karbantartás mellett elmegy egymillió kilométert, cserébe megy, cserébe nem eszik. Az alkatrész árai sem horrurisztikusak. A honda benzinesei jók, a Toyota is bár a 2005 előtti 1.8 kerülendő állítólag. Dízelek közül kettőt ajánlanék, az eg,ik a már említett 19.tdi ebből is a 90 lovas, mert se kettőstömegű se részecskeszürő, a második az 1.6hdi/tdci szintén 90 lovas szintén ugyan ezért. (Amúgy ha kis autó is elég a toyota 1.4D-4d is nagyon jó) Amúgy ha nem retteg az ember pl a kettőstömegűtől vagy a részecskeszűrőtől, jó lehet a 2.0HDI/tdci is (1997cm3!!) Vagy a többi 1.9tdi, vagy a 2.0d-4d de ezek nyilván rizikósabbak valamivel. A Honda 2.2ctdi nagyin jó de eohadt drága is. Akkor kombinálnám a korral költségkerettel a mondanivalómat. Az Audi tippet többen lehúzták, nem tudom miért, lehet mert "premium" de nem annyira drágák már ezek. Nyilván itt az A4 az egyetlen ami szóbajöhet, a rozsdavédekme ennek a legjobb, az alkatrészek persze kicsit drágábbak leheznek és nem is valami tágas ahogy a már említett Toledo sem. Az Octavia és a Passat szintén jók, talán az első generációs octavia a legeslegokosabb választás egy jó 1.9tdi motorral még akkor is ha futott már 400 ezret...
Ne legyen rohadt és kb ez a legfonrosabb. A Volkswagen konszernből a konkrétan 2000 körüli évjáratra számíts, plussz mínusz 1,2 év. A Toyota, Honda kicsit rohadósabb (a mazda meg nagyon) és drága is, első generációs Avensisből lehet jót találni ennyiért 2003-ig, vagy a korabeli Accordból. Mindkettő jó, de itt inkább a benzines vonalat mondanám, (2.0d4d is jó) ami azért magasabb figyasztást eredményez majd. A Fordok olcsóbbak, ezek is rohadnak, a már említett 90 lovas 16.tdci jó ötlet dízelből, benzinesből is jó az 1.6pl. Első és második generációs focus is van ennyiért meg focus cmax is. Francia vonalon a legkedvezőbb az évjárat, citroen xsara picasso pl vagy 307 ha be mered vállalni őket. (sztem simán vállalhatóak ha jók) A citrown esetében már 2009-es is szóba jöhet ami egy plusz, hogy ezek az autók sokat javuktak a gyártási ciklusok vége felé és a citroennél az 1.2milla már ihencsak az ársáv teteje, azt meg tudjuj, hogy az ársáv tetejéről jobb vásárolni mint az aljáról. Értsd hamarabb vennék egymillióért egy xsara picassot, mint egymillioért egy Toyota Aurist...
Egyébként kb ugyanebben a cipőben járok, mindig is rengeteget olvasgattam és tájékozódtam hasonló témában, de mist két hónapja teljes a transz mert keresem én is széo lassan az utódot. Rengeteg felhasználói vélemény, teszt stb stb elérhető én rohadt sokat foflalkozok a témával jelenleg, ha van vakami kérdésed vagy tudok segíteni valamiben írj rám nyugodtan privátban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!