Valaki elmagyarázná érthetően az mpi motor lényegét?
A piacon ma kapható legfapadosabb megoldásról van szó. Gyakorlatilag egy nagyon egyszerű szívócső befecskendezés, de ahelyett, hogy minden hengernek egy közös befecskendezője lenne már a hengerfejben a szívósor azon szakaszán juttatják be az üzemanyagot ahol a szívócsonkok külön váltak. Azért multi-point, mert több helyen, minden henger előtt egy befecskendezővel történik az üzemanyag keverékképzés. Nem kell a közvetlen befecskendezésnek megmunkálni furatokat és drágább befecskendezőket venni a beszállítóktól.
Manapság már tényleg csak a nagyon olcsó motorokban van ilyen, egy kicsivel többért közvetlen befecskendezést kapsz. A megbízhatóság béli különbségekről megoszlanak a vélemények - elvileg élettartamra tervezik mindkettőt - de ha a felhasználó mégis tönkretenné, a közvetlen befecskendezést sokkal drágább kicserélni, mint a szívócsőt. Egy szett Bosch EV6-ot 150$-ért utánad dobnak, ezek nagyon régi és nagyon nagy számban gyártott, olcsó darabok. Egy közvetlen befecskendezés javítása 4-5x-öse is lehet ennek.
Semmi extra, csak annyi hogy nehgerenkénti befecskendezés van, hasonló elv volt már a GTI VW-eknél 80-ban is, de lehet korábban.
Először is van a Karburátor, ott az áramló levegő által keltett vákuum kapja fel a benzint a fúvókánál.
Az injektornál már nyomás nyomja be a befecskendezőszelepen, a legegyszerűbb a központi injektor. Mivel jobban el lehet osztani a hengerek közt az üzemanyagot, ha ez a befecskendezés (tulajdonképpen porlasztás) szívószelep közelében történik, ezért itt már kell henderenkénti befecskendezés. Ez volt a GTI, meg később a skodánál az MPI.
Ezen belül van millió elv, hogy hogy mérik a levedőt, mechanikusan szabályoznak, vagy elektronikusan, a befecskendezőszelep is lehet egyszerűen nyomás által szabályzott (k-jetronic), vagy elektromosan nyitható (EFI, Motronic és társai).
A középső ábra az MPI, ma már a harmadik (közvetlen befecskendezés) lett az általános, mert hatékonyabb, cserébe drágább a javítása.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!