Az ATF és manuális hajtóműolajok között mi a különbség?
Nem feltétlen.... 40 éves dízel merci manuális váltójába is ATF-et ír a kézikönyv.
Annyit tudok, hogy az ATF híg marad télen is, míg egy 75w80 vagy 80w90 azért besűrűsödik -10 -20 környékén rendesen.
Nem, nem jól gondolod, ezt nem lehet így leegyszerűsíteni. Az ATF is a hajtóműolajok egy fajtája. Mindössze azért különleges, mert ez az az olaj, amit sok-sok évvel ezelőtt a bolygóműves automata váltókba kifejlesztettek. Ezekből rengeteget gyártottak/gyártanak a mai napig, így úgymond megérte emiatt egy külön részhalmazt létrehozni a hajtóműolajokon belül. De mint mindennek, az ATF-nek is vannak teljesítményszintjei, nem lesz minden legyártott ATF olaj teljesen ugyanolyan.
Mindegyik hajtómábe olyan olajat kell rakni, ami elő van írva. Az ATF jellemzően nagyon alacsony viszkozitású, mivel ez kell az automata váltóba, kb. átmenetet képez a hidraulika olaj és a hajtóműolaj között. Egy differenciálműbe meg sokkal ideálisabb a magasabb nyírásnak ellenálló olaj, jellemzően magasabb viszkozitással. De egy sperr difi is lamellás hajtóműnek számít, mégsem ATF olajjal mennek. És egy automata váltóban sem az olaj nyírása zárja a lamellákat, hanem az olajnyomás, ami 20 bárral összepréseli őket.
Szóval mi is lenne igazán a kérdés? Ha van egy hajtóműved, amiben gyárilag nem volt ATF, ne tegyél bele. Olyan viszkozitású, és teljesítményszintű olaj kell bele, amit a gyártó előír. Nem győzöm kihangsúlyozni, de attól is kophat el hajtómű, ha a teljesítményszint nem jó (API szám). Sem a túl magas, sem a túl alacsony nem jó.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!