Mi lehet a hiba, ha gyakran akad a váltókar, de nem mindig?
Figyelt kérdés
II. generációs Ignisem van. Mostanában küzdök a sebességváltásnál. Ismereteim szerint a típus jellegzetessége, hogy kicsit keményebben működik a váltás, laza pöckölgetés kevés. Ehhez hozzá is szoktam. De újabb azt tapasztalom, hogy vagy szokatlanul könnyen tudom váltogatni a kart, vagy szenvedni kell. Érzésre, mintha fizikailag beleütközne valamibe. Erőltetni kell, ami persze recsegéssel, ropogással jár. Főleg 1., 2. fokozat csinálja. Olyan is előfordult, hogy nem tudtam kivenni, mozdíthatatlan volt. Csak a motor leállítása után sikerült üresbe tenni.2023. jún. 7. 10:03
1/4 anonim 



válasza:





Lehet a kuplung is szar már, nem old ki rendesen.
2/4 A kérdező kommentje:
Lehetséges, bár 2019-ben cserélve lett a váltó és kuplung, és aránylag keveset autózom.
2023. jún. 7. 11:07
3/4 anonim 



válasza:





Én magára a rudazatra tippelnék, de tudni kéne, hogy bowdenes, vagy valami csuklós rudazatos, mert ha utóbbi, akkor a mozgatást a motortartóbakok elfáradása, és ezáltal pedig terhelésváltásokkor bemozduló a motor+váltó együttese is befolyásolhatja.
Az én Skodám is ilyesmit produkál, és a középső motortartóbaknak tuti nem tesz jó, hogy a kuplung oldalon szivárog az olaj ami pont rámegy.
4/4 A kérdező kommentje:
Bovdenes. Az kétszer cserélve lett már régebben.
2023. jún. 7. 17:54
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!