Motorosok, ti hany km utan ereztetek azt hogy tudtok motorozni?
Illetve hany szazaleknal motoroztok jobban megitelesetek szerint?
Innen jott a gondolat:
Full kezdo motoros vagyok, egy eve libakergeto simsonrol atulve kezdtem eletem elso nagymotorjan, egy 72LE-s er6f-en.
Szerintem nagyon jo dontes volt az eddig megtett kb 3000km alapjan, baratnommel is gyakorolgattunk ketten (ami szerintem sokat segitett megtanulni finoman kezelni a motort lassu menetben), voltam mar vezetes kepzesen es nemsokra megyek egy masikra pl, ugy erzem jo uton haladok, sokat fejlodtem nagyon, de abszolut ismerkedunk meg csak a motorral, nagyon sok van benne meg nekem. Osszessegeben gyengenek semmikepp nem mondanam, 2 szemellyel, autopalyan sem, letolni nem tudnak vele sehol es nagyon dinamikusan vezetheto gep. Ennek ellenere azon lepodtem meg hogy sokan (pl az enyemnel) sokkal nagyobb motoron ulnek, es ez mindenkepp nagyobb annal is mint amekkorat a tudasuk szerint illene hasznalni (a tobbiek erdekeben foleg). Miert lehet ez szerintetek? Olyan is volt mar aki kb lenezve mondta hogy hat igen, majd ha sor4 motorom lesz az lesz az igazi, meg ha nagyobbat veszek stb. Nem is ertem ezt az egeszet. Egy sor4 motor teljesen mas karakterisztikaju, de van aki azt gondolja annal jobb egy motor minel tobb hengere van vagy mi? Tobb helyen hallottam a temat kevesbe ismeroktol hasonlo megnyilvanulast. De mivel lenne jobb ha vennek egy 110LE-s sor4-es motort es kuzdenek vele/felnek tole? Meg hat nyilvan azzal se tudnek jobban menni, lehet a motor negyedet ha ki tudnam hasznalni. De miert lett ez divat? 30 eve meg nagy motornak szamitottak a 3-350kobcentis jawak, amiknek a teljesitmenye annyi volt mint most egy 250-esnek, megis jo volt mindenkinek. Erdekes, akkor nekik nem volt kicsi? Most meg kb b*zisnak van titulalva 100LE alatt a motor. Vagy csak en erzem ugy hogy igy lenne? Azt hittem egyverzest kapok mikor egyik ismerosom elkezdte mondani hogy ugy erzi a jogsi megtetele alatt (kb 15 ora forgalomban) kimotorozta a 650-es hornetet…
Osszessegeben nem gondolnam hogy annyira tudna vezetni egy atlag motoros magyarorszagon hogy helytallo legyen ez az egesz, vagy csak en vagyok az egyetlen aki 3000km utan nem tud kimotorozni 72LE-t sem?:D neha ezt gondolom, aztan megnyugtat az elso 1000-es sportmotor akivel azt jatsszuk hogy kanyarban utolerem aztn az egyenesben rangatja a gazt es elmegy, majd a kovetkezo kanyarban megint utolerem stb. Ti mit gondoltok, egyszeruen sok a hulye vagy csak egy van aki rosszul latja a dolgokat es az en vagyok?
Kölyökkorban simsonom volt. Aztán jöttek endurok, dagasztottam a sarat évekig. Közben lett utcai motorom is.
Most 4t eves fejjel úgy gondolom közutra bőven elég 50 lóerő. Két személyes túrázáshoz kicsit több.
Ami e felett van az teljesen felesleges majomkodas.
Közúton közlekedünk. Oda nem kell ennél több.
Pályára persze lehet venni nagyobbat, de ahhoz olyan pálya is kell.
Pl Kakucson bármilyen brutal 750-es vagy 1000-es gépet simán lehet szivatni egy jó negyszazassal, mert a rövid egyenesek nem kedveznek a nagy motoroknak...
Szóval, én sem látom a helyét ezeknek. Esetleg a f.szméregetésnél lehet jelentősége
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!