Ez igaz, hogy a dízelnek erősebb/vastagabb a blokk vastagsága mint a benzineseknek? Ezért van ez, hogy a dízelek tovább is bírják mint km futásban több mint a benzineseké?
Szinte minden mozgó alkatrésze erősebb, vastagabb mivel sokkal nagyobb terhelést kap.
+ ugye jóval alacsonyabb a fordulatszám
+ a motor alacsonyabb hőfokon dolgozik
+ a kenése sokkal de sokkal jobb mint a benzinesé mivel a gázOLAJ alapból keni a hengerfalat/dugattyúkat/gyűrűket.... ezért sem kell őket gyűrűzni sosem kb.
Ez a 4 fő dolog ami miatt egy normál dízel sokkal tovább bírja mint egy benzines.
3: nagyobb terhelést kap mert egyrészt sokkal nagyobb a kompresszió, másrészt alacsony fordulaton adja le a nyomatékot.
Mi volt kétértelmű az első hsz-emben? 😀
Ugye a diesel rendszerű motorok sokkal nagyobb nyomásokkal dolgoznak így mindennek erősebbnek kell lennie, hogy ezt hosszútávon is bírják. Emiatt viszont nehezebb szinte minden alkatrészük és részben ezért nem olyan pörgősek mint a benzin motorok.
Szerintem ez nem ilyen egyszerű hogy a dízelek tovább bírják mint a benzinesek. Az inkább az üzemben tartó féltől függ hogy hogy alakul.
Terhelés alatt az erőket értettem.
Nem kisebb mert ahogy írták/írtam nehezebbek az alkatrészek, több erő kell a mozgatásukhoz.
Az, hogy kisebb a fordulat és alacsonyabb az üzemi hőmérséklet illetve, hogy jobb a kenés annak semmi köze a terheléshez. Ez a dizel motor és a gázolaj sajátossága miatt van.
Persze a könnyítés már a dízelmotorokat is elérte.
Ma már nem 20+kg egy kettőstömegű mint 30-40 évvel ezelőtt pl.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!