Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Van érdemleges különbség a...

Van érdemleges különbség a Skoda Octavia 1.4 TSI és 1.5 TSI között?

Figyelt kérdés

Mindkettő 2018-as. 1.5-ös motorral a felső összeghatár alatt csak kombit találok, 1.4-ből szép állapotú 5 ajtós is van, akár 100 ezer km alatti futással is, ami jobban tetszene.


Van bármilyen különbség szerviz igényben vagy jelentősebb technikai paraméterben? Ugyanúgy 150 lóerős mindkettő.


Melyiket érdemes választani? Vagy teljesen mindegy?



2023. máj. 29. 16:14
 1/9 anonim ***** válasza:
88%

Az 1.5 már képes két hengert lekapcsolni részterhelésen. Kicsit talán kevesebbet fogyaszt, de érezhetően lomhábban indul meg, lassabban épül fel a teljesítmény. Ezen kívül hidegindítás után egy percig érdemes vele nem elindulni, mert melegíti a katalizátort. Ilyenkor nem szép a járása és hajlamos rángatni. Ezek miatt kellemetlenebb karakter, mint az 1.4.

Összességében egyik sem rossz motor, de az 1.4-est részesíteném előnyben. Nekem 1.5 van, de fontolgatom, hogy lecserélem egy 1.4-re.

2023. máj. 29. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:

Nagyon köszönöm a választ. Akkor nem kell tartani az 1.4-től sem, ezek szerint nem elavult az 1.5-höz képest.


Chiptuning után elvileg 175 lóerő és 300 Nm nyomaték érhető el az 1.4-el is. Az azért elég jól hangzik.

2023. máj. 29. 17:30
 3/9 anonim ***** válasza:

#1 A 150lovas 1.4 is tudott már két hengerezni.

Engem úgy tájékoztattak a vw márkaszervízben, hogy az utolsó szériás 1.4esek jól eltalált motorok, de az 1.5 már hisztisebb, hajlamosabb olajfogyasztásra, macerásabb szerelni, és picivel lustább is mint az 1.4.

2023. máj. 29. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
3: Tudtommal nem minden 150 lovas 1.4-ben van ACT, pl. az Octaviákban sem.
2023. máj. 29. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
#3 Én superb 1.4ről tudok amiben van, érdekes, lehet extra volt
2023. máj. 29. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

Viszont valóban tény, hogy létezik 1.4-ből is ACT.

Kb. 10000 km-t mentem eddig az 1.5-tel, bő 60000 van benne. Minimális az olajfogyasztása. Eddig nem kellett rátölteni a 10000 alatt. Igaz, nem 0W20-at rakott bele a szerviz, hanem 5W30-at. Egyébként a lusta gazreakción és a hideg üzemi kelletenséget leszámítva nincs vele problémám. Gondolkodok egy Revo chiptuningon. Az elvileg orvosolja ezeket a gondokat, na meg a plusz teljesítmény sem árt.

2023. máj. 29. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
#6 Várj 180-200 ezerig és szembetűnően fogja enni, anno ugyanez volt nekem egy audinak a 2.0i.
2023. máj. 29. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
7: A két motornak semmi köze egymáshoz, szóval ez egyáltalán nem biztos.
2023. máj. 29. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
#8 Az alapkoncepcióra értem. Akkora kopott annyira meg a lehúzógyűrű hogy szembetűnő olajfogyasztása legyen, ez így alakul ki minden motornál.
2023. jún. 2. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!