Hát attól függ merről nézzük. Alapvetően egy turbódízel sokkal érzékenyebb a sz*r olajra, szóval ajánlott szigorúan betartani a 10 ezres olajcserét, szóval mondhatnánk, hogy igényesebb, ugyanakkor értelmes felelős autótulaj egy natúr szívóbenzinesben is lecseréli 10 ezernél az olajat, így pedig lényegében kiegyenlítődik a helyzet.
Ha az olajcserét elhanyagolja az ember, akkor a dízel abszolút problémásabb, de ez a tulaj hibája, nem a dízelé.
Garanciaidőn belül nem, utána már inkább.
Katalizátor hamarabb vagy elhasználódik.
A nagynyomású üzemanyagrendszer szuperérzékeny, jó üzemanyag, rendszeres szűrőcsere kötelező.
A turbó kényes az olajra és üzemanyagra, nagyobb terhelés után nem állíthatod le, több mindenre kell figyelni.
Időnként kell a nagy terhelés nagy fordulat. Másképp kell használni az autót, jobban kell figyelni az esetleges hibajelenségekre. Egy modern diesel autóban minden drágább, összetettebb, bonyolultabb!
Viszont ha sokat mész, a nagyobb fenntartási költségeket bőven kitermeli az üzemanyagfogyasztás. 400ezer megtett kilométeren ha csak 1 literrel fogyaszt kevesebbet, már nyertél 2 millió forintot. Abból már kijön a turbófelújítás, nagynyomású szivattyú és 4 felújított porlasztó ára, és még marad is. Az az 1 liter meg inkább 2 egy mai dízelnél az ő javára.
Számold ki mennyit mész, mire veszed az autót, és kiderül megéri-e.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!