Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A dízel szervízigényesebb,...

A dízel szervízigényesebb, mint a benzines?

Figyelt kérdés

2023. máj. 28. 19:32
 1/7 mindentudó99 ***** válasza:
100%
Sokan félnek tőle. Én három éve vettem az 1. dízelemet. Nincs vele gond. Hidegen nem szabad hajtani. Bár szerintem ez a benzinesre is igaz
2023. máj. 28. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
87%

Hát attól függ merről nézzük. Alapvetően egy turbódízel sokkal érzékenyebb a sz*r olajra, szóval ajánlott szigorúan betartani a 10 ezres olajcserét, szóval mondhatnánk, hogy igényesebb, ugyanakkor értelmes felelős autótulaj egy natúr szívóbenzinesben is lecseréli 10 ezernél az olajat, így pedig lényegében kiegyenlítődik a helyzet.


Ha az olajcserét elhanyagolja az ember, akkor a dízel abszolút problémásabb, de ez a tulaj hibája, nem a dízelé.

2023. máj. 28. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%
#2 Ehhez amúgy hozzá tartoznak még a véletlenszerű meghibásodások, mert véletlenek és balszerencsék bármikor, bármivel előfordulhatnak, de mivel a dízel egy bonyolultabb és több komponensű motor, mint egy szívóbenzin, ezért nyilvánvalóan az esély is nagyobb ezekre.
2023. máj. 28. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
62%
A mai turbobenzinesekben ott van minden ugyanúgy, magasnyomású befecskendezés, turbó, kettőstömegű...
2023. máj. 29. 00:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Régi autók érdekelnének elsőrosban. 1.9 TDI és társai
2023. máj. 29. 01:42
 6/7 anonim ***** válasza:

Garanciaidőn belül nem, utána már inkább.

Katalizátor hamarabb vagy elhasználódik.

A nagynyomású üzemanyagrendszer szuperérzékeny, jó üzemanyag, rendszeres szűrőcsere kötelező.

A turbó kényes az olajra és üzemanyagra, nagyobb terhelés után nem állíthatod le, több mindenre kell figyelni.

Időnként kell a nagy terhelés nagy fordulat. Másképp kell használni az autót, jobban kell figyelni az esetleges hibajelenségekre. Egy modern diesel autóban minden drágább, összetettebb, bonyolultabb!

Viszont ha sokat mész, a nagyobb fenntartási költségeket bőven kitermeli az üzemanyagfogyasztás. 400ezer megtett kilométeren ha csak 1 literrel fogyaszt kevesebbet, már nyertél 2 millió forintot. Abból már kijön a turbófelújítás, nagynyomású szivattyú és 4 felújított porlasztó ára, és még marad is. Az az 1 liter meg inkább 2 egy mai dízelnél az ő javára.


Számold ki mennyit mész, mire veszed az autót, és kiderül megéri-e.

2023. máj. 29. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Amit nehéz kalkulálni, az a rendelkezésreállás. Egy (nem eleve konstrukcióhibás) benzinmotor a világ vége után 2 héttel is be fog indulni, mert egyszerű mint a faék, főleg egy idősebb.
2023. máj. 29. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!