Hengerenkénti gyújtótrafónál mitől tud eltünni három hengernél is a gyertyacsatlakozó?















Akkor újra nekifutok:
Opel Astra 4 hengeres benzines személygépjármű.
Jelenség: Esős időben nem indul
Megoldás: Gyújtótrafó csere (4 darab egybe építve, ami közvetlenül a gyertyára csatlakozik) ezzel együtt természetesen gyertya is cserélve lett.
A leszedett gyújtótrafó szemrevételezésekor tapasztaltam, hogy a négy gyújtótrafóból egyen van meg teljes terjedelmében a rúgós csatlakozó, ami a gyertyával való jó kontaktusért felel. A többiben erősen hiányos.
Nem igazán értem, hogy mi okozhat ilyen szintű anyagfogyást pár év alatt. Pár éve az autó gépműhelyes felújításon esett át, amikor (állítólag) gyertyát és trafót is cseréltek.










7 . Mégis mennyi az amagas hő?
Minden motor kb annyin üzemel.





#8 Közel sem. Tény, hogy a legtöbb autónál 90 fok körül van az üzemi hőmérséklet minimális eltéréssel, de vannak kivételek mindkét végletben. Az Opelek felfelé kivételek, nyilván nem tudom az összes motor pontos értékét, csak a kettőt, ami nekem is volt/van: az 1.4 8V ami az F Astrában volt, annál 95C volt az üzemi hőmérséklet és 103 fokon kapcsolt a ventilátor, nézd meg a műszerfalát, 95C a középértéke a mutatónak. Az 1.6-os Ecotec benzinesek ezen is túltesznek, 100-102 fok a normális üzemi hőmérséklet és csak 108 foknál kapcsol a ventilátor. Ezt biztos infóból tudom, hogy a H Astránál azért nem kapott a műszerfal vízhőfuk mutatót, mert az egyszeri ember meglátja ezt a hőmérsékletet és azt hiszi, hogy baj van, pedig nekik az a normális, ezért inkább eldugták jó mélyre a "titkos" menübe, hogy aki egyáltalán nem ért hozzá, az még csak véletlenül se lássa.
Szóval ez régóta így van az összes GM motoros Opelben (tehát az 1.9 és 2.0 dízeleknél nem, mert azok Fiat motorok, illetve 2019 óta egyik sem ilyen, mert ugye akkor vette meg a PSA és kikukázták a GM motorokat).





"mi okozhat ilyen szintű anyagfogyást pár év alatt"
Minden motor kisebb nagyobb mértékben rezeg működés közben.
Kevés hengeres motoroknál KÜLÖN rezgést kiegyenlítő/csillapító tengelyt építenek.
Szóval van ott rezgés/mozgás rendesen, ez nem is olyan hosszú idő elkoptatja a
csatlakozó elemeket...
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!