7-800ezres fizetés mellett érdemes lehet ilyen autót venni?
Vagy ez csak tényleg a vállalkozói kategória, aholl milliós fizetések vannak?
Én egy egyszerű senior fejlesztő vagyok.
Nézegetek így 40körül autókat,
Nagyjából ez a kategória,árban és kinézetben ami eléggé tetszik!
KP-s vásárláson gondolkodom.
Viszont fogalmam sincs,hogy egy ilyennek milyen fentartási költségei vannak.
Mert most vezetek egy 15éves autót, ott kb egy teljes nagy szervíz megáll 100körül(olaj stb)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"ma 10:01"
hatalmas tévedésben vagy ha azt hiszed, egy benzines kevésbé káros, szennyez mint egy modern dízel. Nekem azért van dízelem, mert erős, nyomatékos, és gazdaságosabb, és a motorja se egy betegágy, a BMW-s benzinesek pedig azok az N-től kezdve. Ha benzines akkor se adnám V8 alá, az legalább megy is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#14 Hatalmas tévedésben élsz, ha azt hiszed, hogy a benzines olyan káros, mint a dízel.
Tény: a benzinmotorok sokkal könnyebben tudják teljesíteni a környezetvédelmi előírásokat, mint a dízel, hiszen sokkal kevésbé károsak, így sokkal kevesebb utókezelésre van szükség. Persze, van EGR, meg ilyesmi, de hasonlítsunk már össze egy benzines EGR-t egy dízel adblue rendszerrel. Ég és föld a kettő. A dízelnél nevetségesen komplikált ötleteket kell megvalósítani ahhoz, hogy forgalomba helyezhetők legyenek, míg a benzinesek még mindig a józan ész határán belül mozognak, például közvetlen befecskendezés, ami több egyéb pozitívumot is ad.
Tény: a benzinmotor kipufogógáza nagy mennyiségben mérgező, de nem rákkeltő és nem okoz maradandó károsodást (persze a jelenkori ólmozatlan benzinről beszélünk, régen az ólmozott benzin sokkal károsabb volt a gázolajnál, de az szerencsére már a múlt). A benzinmotor káros hatásait el lehet kerülni azzal, hogy nem szagolgatod közelről a kipufogócsövet. A dízelmotor meg vétlen emberek, járókelők, csecsemők életét teszik/tehetik tönkre. Pont, mint régen az ólmozott benzin. Az ólmozott benzinnél megértettük, hogy egy nagyon alattomos dologról volt szó és bár nagyon sokáig tartott, de beszüntették. A dízel meg továbbra is öli az embereket.
Tény: ha a szervizben be kell indítanom bármi okból egy dízel autót, 10 másodperc után meg lehet fulladni tőle. Sajnos elszívónk nincs, szóval télen is akármilyen hideg van szellőztetni kell. Vagy megfulladunk, vagy megfagyunk, kösz dízel. Benzines autókkal nincs ilyen probléma. Sokkal kevésbé büdös, sokkal kevésbé fullasztó-
Tény: a gázolajfüsttel ellentétben a benzinfüst felfelé száll, csak hogy még kevésbé irritálja az embereket.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#17 Ja és amúgy nagyon is foglalkozni kell a kettő közötti különbséggel, mivel a szintetikus üzemanyag a jövő. A hidrogén túl drága és veszélyes, a villanyhoz az infrastruktúra kivitelezhetetlen, más opció meg nem nagyon van. A következő valódi lépcsőfok a szintetikus üzemanyag, azaz a belsőégésű motor itt lesz velünk még sok-sok év(tized)ig. Viszont a széleskörű, ipari mennyiségű előállítás még odébb van, szóval egyelőre maradni fog az etanol, később pedig majd a szintetikus keverékek. Nagyon is foglalkozni kell velük és tudni kell, hogy hányadán állunk a dolgoknak, hogy mennyi értelme is van valójában a gázolajjal és dízelmotorokkal hosszútávon foglalkozni.
Attól pedig mert érdekel a környezetvédelem, attól még nem kell letenni az autót. Először is, pont ezért nem mindegy, hogy mit égetünk. Másodszor pedig, attól mert a környezetvédelemre valaki figyelmet fordít, attól még nem áll meg a világ, nem áll meg a közlekedés sem. Nem az a megoldás, hogy "ha annyira érdekel, akkor ne autózz", hanem hogy a kettő között találjunk összhangot. A gázolaj minden, csak nem összhang.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!