Milyen hiba esetén kell cserélni gyújtókábeleket? Mik a tünetei ha rosszak?
a gyújtókábel ha szar akkor kihagy a gyújtás, vagy nincs gyújtás
Ha nehezen indul az inkább valamilyen szenzor hiba miatt lehet
Pl: holtponti jeladó
Erre pl. nem is gondoltam..
Tünet igazából annyi, hogy kb. nem pöccröff indul hanem 1-2 mp. késéssel de elindul.. ezután van a fura alapjárat szintén pár mp.-ig aztán jó is.
Ez akkor tényleg lehet a holtponti jeladó is?
A mai gyujtókábelek már szinte kiszolgálják az autót a bontóig.
Értsd, egyre ritkábban kell cserélni.
lehet az elhazsnált gyújtógyertya miatt is
meg sokminden mástól is
Nem egyenletes alapjárat, menet közben gyorsításra remeg, kicsit erőtlen. A gyújtókábel lehet, hogy manapság örök élet, de a nyest előszeretettel megrágja és a gyertya is tönkremegy, nagyjából ugyanaz a jelenség.
Ha csak beindítani nehéz akkor valamelyik jeladó, általában felső holtpont, vagy vezérműtengely elfokolás jeladója, esetleg a vezérműtengely elfokolása nincs gyári értéken, meghibásodott okoskerék vagy durván laza vezérműlánc miatt pl.
A gyujtáskimaradást így kell tesztelni:
- az autót 4-esben hagyni kell alapjáratig lelassulni
- tartós 1/2-3/4 gázt kell neki adni
- ha komótosan, de rángatás nélkül gyorsul, akkor szinte biztos, hogy a gyujtás jó. Nagyobb feszültséget visel el áthúzás nélkül, mint ami a normál üzemben kell.
- ha rángatva gyorsul, akkor lehet baj a gyujtásrendszer elemeivel.
Csináld meg ezt a tesztet és ha megvan az eredmény, akkor szóba jöhet, hogy hogyan tovább. :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!