Van egy CBF500-asom, 4 éve áll a garázsban. Miket kellene felújítanom rajta?
Írni akarok egy listát hogy kb milyen költségekkel kell számoljak. Pl ; új gumik, új lánc, új fékbetét.
Illetve tudnátok linket adni honnan érdemes alkatrészt rendelni / gumit rá ?
Megnézed a kézikönyvben, mindenhez le van írva, hogy hány km / mennyi időnként mit kell vele csinálni.
Ami az első utad legyen: olaj és olajszűrő, fékfolyadékok cseréje.
Lehet, hogy semmi baja, de filléres tétel, én a levegőszűrőt is cserélném, ennyi idő után teleszkópolajat is, megnézetném a gyertyák állapotát, karbiszinkron (asszem a CBF500 nem volt sosem injektoros, CB600F-nél legalábbis 2007 óta az, CBF500-at meg 2007-ig gyártottak), esetleg szelephézag, de az drága és simán ráér akkor, amikor a nagyszerviz megkívánja km alapján.
Ha 4 éve kb. új gumik voltak rajta, egy szezon még simán bennük van, azzal nem sietnék, igaz, hogy 5 évig ajánlatos használni, de ha nem ötévesen került fel újként rá és nem vagy a legsportosabb kanyarvadászok egyike vagy, nem azzal kezdeném.
Láncra nézess rá a szerelőddel, de ha nem eszi a rozsda és nem nyúlt meg annyira, hogy már nem lehet rendesre beállítani, ahhoz sem nyúlnék.
Lépj be típusspecifikus facebook csoportba, tuti ajánlanak szuper szerelőket. Fékbetétet tök felesleges cserélni, ha nem kopott.
Gumit én r17.hu-ról rendelek a szerelőm címére, aztán elgurulok hozzá a motorral. Fékbetétet csak gyárit Honda szalonból, nem sokkal drágább, mint a mindenféle egyéb, cserébe nem hagy cserben. Szűrőket, olajat filterabc-ről szoktam, egyebeket (pl. nem gyári, mert az hatalmas tétel lenne) a szerelőm szerez be, de Honda Hornet csoportban is van ember, aki mások szerint tök jókat tök jó áron beszerez, érdemes érdeklődni.
*zárójelben lemaradt hogy nem gyári LÁNCOT
Fékfolyadék meg úgyis van a szerelőnél és valószínűleg olcsóbb, mintha magadnak vennéd meg, de ugye az mindegy, milyen, csak a DOT legyen kompatibilis.
Ja, meg ami kimaradt, a hűtőrendszert érdemes átnézetni, nem kényesek ezek a motorok és faék egyszerűségű a hűtésük, de ha nagyon tipp-topp akarsz lenni, le lehet ereszteni a fagyállót, átmosni a rendszert és tenni bele frisset, erre sem kényes, bár nem baj, ha ért hozzá, aki csinálja, vagy legegyszerűbb azt is a Hondától venni. Meg amit érdemes megnézetni, nem feltétlenül cserés, csak nézzenek rá, a kuplung- és gázbovden.
Márkaszervizbe amúgy ne vidd, baromi drága és jött már onnan ki motorom úgy, hogy vihettem máshova. Japán motorokkal foglalkozó normális szerelőt kell keresni, Budapesten kicsit drágábbak, mint vidéken, ha érdekel, megadhatom, én Újbudáról Kispestre hova hordom a gépet, nem a legolcsóbb, de elviselhető árú és abszolút megbízható hely.
Amit fentebb írtak, hogy fél-1 milliós tétel, arra nehogy hallgass, bár a kolléga előre leszögezte, hogy nem annyira ért a motorokhoz (1 millióért lehet el se tudod adni jelenlegi állapotában). Fél milliós tétel egy ilyen motornál szimplán nincs, nekem lánccsere+hátsó gátló felújítás+kormánycsapágycsere+szelephézag+karbiszinkron+apróságok, pl. teleszkóp porvédő, hátsó fékbetétcsere meg még sorolhatnám, tehát sokkal több minden, mint ami neked potenciálisan kelleni fog, kijött 300 ezerből.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!