Álló helyzetben túlmelegszik az autó?!
Belvárosban nagy dugóba kerültem, és akkor vettem észre, hogy kezd melegedni az autó, mikor egy helyben álltam. Ahogy elindultam visszahűlt a rendes hőmérsékletre. Utána megnéztem, és a minimális szint alatt volt a hűtőfolyadék. Rátöltöttem jöttem-mentem az autóval nem volt gond.
Most viszont megint az történt, hogy mentem vele az autópályán kb 50 km-t, semmi baja nem volt, egészen addig ameddig le nem álltam és járattam az autót egy helyben, mert akkor észrevettem, hogy megint túlmelegedett.
Mi lehet a baja?




















Mit jelent az, hogy túlmelegszik?
Melegebb időkben ha üzemmeleg motornál megállsz és megszűnik a menetszél, akkor van, hogy a termosztát nem tudja kontrollálni a hőmérsékletet, ezért is van ventilátor, viszont az csak jóval magasabb hőmérsékleten kapcsol be és a hőfokjelző felmehet akár a pirosba is. Ez alapvetően normális.
Ha a mutató feljebb megy a középállástól, de nem nagyon és a ventilátor nem kapcsol be, akkor még a termosztát kordában tartja a hőmérsékletet, nincsen semmi baj.
Ha nagyon magas a hőmérséklet, mégsem kapcsol be a ventilátor, akkor szar a ventilátor.
Ha nagyon magas a hőmérséklet annak ellenére, hogy megy a ventilátor, akkor valószínűleg valami komolyabb motorikus baj van, pl. hengerfejes.
Utolsóra egyáltalán nem gondolnék, mert akkor menet közben is túlmelegedne. Szerintem egyszerűen azt látod, hogy a jó idő miatt túlmelegszik és a ventilátor csak magasabb hőfoknál kapcsol be, ezért áll magasabban a mutató. Legrosszabb esetben a ventilátor nem működik, ez sem annyira vészes probléma anyagilag. Kétlem, hogy nagyobb baj lenne.















#5 Egyáltalán nem így van. Vannak kivételek, pl. a modern dízelek általában képesek állóhelyzetben, meleg időben, üzemmelegen is tartani az optimális hőmérsékletet, de az autók többsége nem. Eddigi autóim motorikusan kifogástalanok voltak (beleértve a teljes hűtőrendszert), mégis az optimális hőfok fölé megy nyáron, ha üzemmelegen megállok.
Na és egy valamit ne felejts el: ha szerinted minden körülmények között tartania kell egy motornak az üzemi hőfokot, akkor miért van benne ventilátor? A te elméletedben soha nincsen szükség rá. Akkor minek van szerinted. És ráadásul miért az optimálisnál magasabb hőmérsékleten kapcsol be?





További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!