El lehet rontani egy olajcserét?
Ha megvan a belevaló olaj akkor nagy kárt nem lehet okozni igaz?
Életembe nem csináltam még ilyet de elvileg egy csavart kell kiszedni ami ki engedi az olajat utána vissza tenni meg az olajszűrőt le tekerni és újat feltekerni aztán tele tölteni olajjal.
El tud ezen b@szni valamit egy laikus?
hogy ha 2 kocsid van és az 1 gázojal2 dizel ojalat tankolsz bele
Az egesz motort kell cserélni
Velem már megtörtént
1 szomszédom is igy járt!:) ö neki is...
El, de odafigyelés kérdése, és a legelső ilyet tényleg érdemes lenne olyannal csinálnod aki tényleg csinálta és tud szólni ha valamit benézel. Meg nem árt pár videót, megnézni meg leírásokat stb...
Én is így kezdtem anno, és akkor még nem is nagyon voltak youtube videók. Én TV-be láttam egy ilyen sorozat szerűséget ahol autókat hoztak rendbe és elég sokszor volt téma az olajcsere ahol azért elmondták mire kell figyelni.
Az adott autómhoz meg volt kézikönyv, illeteve egy szerelési könyvet is kaptam hozzá amibe le volt írva mit hogyan kell csinálni, meg a közeli autós boltba segítettek olajat választani, szűrőt, el is mondták hogy a szűrőhöz járó tömítést kenjem be olajjal hogy ne tekeredjen rá és ne szakadjon el. Egyébként autószerelő tanulókat amikr vizsgáztatják mindig ilyen kérdésekkel szokták őket beugratni hogy miért kell megkenni olajjal a tömítő gyűrűt az olajszűrőn, és nem az a jó válasz hogy jobban tömítsen, hanem az hogy ne tekeredjen meg és ne szakadjon el. Na meg persze levételnél amikor a régit leveszed érdemes figyelni hogy a tömítő is lekerüljön lehetőleg egy darabba. Én jártam már úgy egy munkás autómnál hogy siettem az olajcserével, a szűrőt lekaptam, fel az újat és én idióta nem láttam hogy a régi tömítő fenn maradt és arra tekertem rá a másik szűrőt az új tömítőjével amivel azt értem el hogy nem bírtam rendesen rátekerni, én éreztem hogy rámegy és ráfeszül csak nem láttam hogy nincs teljesen rátekerve és bizony eresztett az olaj, de mivel időbe észrevettem így kijavítottam a hibámat és nem volt másnap olajtócsa. Na meg túl töleni sem szabad. Ha picit kevesebb az még nem egy tragédia csak nyilván olajcsere után ellenőrizni kell a szintet mennyire normális, a szűrő pár decit felszokott szívni. Én olajcserénél mindig azt csinálom hogy ami elővan írva azt a mennyiséget beletöltöm és az eőírásba nem mindig írják hogy a szűrő elnyel pár decit, ezért szoktam azt hogy töltés után beindítom járatom 1 percig, leállítom várok 5-10 percet hogy az olaj lecsordogáljon és megmérem a szintet és ha látom hogy picit csökkent a szint akkor 1 decit rátöltök várok, mérem ha még látom hogy fér bele megint öntök egy minimálisat, és ez így jó is szokott lenni.
Meg eprsze az olajleeresztő csavart mindig új tömítővel tekerd vissza, meg érdemes magát a csavart megnézni hogy ha esetleg sérült a menet vagy bármi akkor érdemes cserélni. Ezért javaslom azt hogy vegyél egy másik csavart hogy legyen otthon ha kell cseréled ha nem nem, ha nem kell cserélni tedd el egy jó helyre és bármikor jó lehet ha következő cserénél úgy látod hogy érdemes lecserélni. Max 1000 Ft egy ilyen csavar még annyi sem szokott lenni, nem egy nay tétel. Arra kell figyelni hogy ne tekerd rá tiszta erőből, felesleges. Rátekered húzol egyet és feltöltés után figyeled higy van-e szivrágás vagy nincs.
3. " hogy ha 2 kocsid van és az 1 gázojal2 dizel ojalat tankolsz bele "
Ennek mi értelme van??
Igen.
Nem megfelelő minőségű és/vagy mennyiségű olaj.
Lenyalod a jól megtépett leeresztőcsavart.
Visszarakásnál elfelejtesz új tömítést venni.
Visszarakásnál úgy megtéped a csavart, hogy elnyírod a menetet az olajteknőn.
Papírbetétes olajszűrőt nem megdelelően rakod vissza, összegyűrődik és nem szűr.
Papírbetétes olajszűrőház fedélét nem az előírt nyomatékkal húzod meg és eltöröd. Nekem pl mindkét autómon műanyag, rá van írva hogy 24 Nm-rel kell lehúzni.
Az ilyen banális hibákat szerintem hagyjuk, hogy leforrázod magad az olajjal, felrúgod véletlenül a fáradt olajos kannát, beleejtesz valamit az olajbeöntőn, stb., de előfordulhat.
Hirtelen ezek jutnak eszembe. Nem egy agysebészet a végrehajtása, de azért odafigyelést igényel.
Mit tervezel a fáradt olajjal és olajszűrővel?
Én simán ki tudnám cserélni, de pont azért nem csinálom, mert ezzel a két dologgal csak a macera van.
Évente vagy kétévente egyszer ki tudom fizetni az árát, hogy ne nekem kelljen ezekkel bajlódni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!