Ford Mondeo 2.5 v6 vélemények?
Tervezek venni mk1 vagy mk2 mondeot az említett motorral és kézi váltóval. Ezzel kapcsolatban érdekelnének tapasztalatok.
Ehhez a motorhoz szerelték a 4x4 hajtást? Ebben az esetben arról is érdekelne vélemény ha akad valakinek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Én nem tenném, és volt ilyenem, nem hasból beszélek (szaloncukor orrú 2.5 V6 Ghia szedán).
1) Az a duratec motor hiába V6, sajnos karakterben egyéb mainstream V6 motorokhoz képest is elég lagymatag. Persze viszi ezt a kasztnit megfelelően, ezzel a motorral elég jó utazóautó, de azért olyan hatalmas menést sem érdemes várni tőle mondjuk egy modern turbómotorhoz képest.
Ehhez párosul egy, az akkori Fordokra jellemző túl laza, olyan nyúlós tésztaszerű manuális váltó, vagy egy borzalmasan lassú és határozatlan automata. Ráadásul kajál is. 10 liter alatt tartani vegyesen csak akkor lehet, ha túlnyomorészt vidéken 70-110km/h között mész vele, és nem előzgetsz gyakran.
2) A motorral azon kívül hogy szomjas (ami nem meglepő egy öreg 2.5 literes hat hengeres motortól, persze) és nem egy nagy karakter, amúgy nincs különösebb probléma. Az autóval annál inkább. Ha felnézel tematikus fórumokra, vagy akár csak megkérdezel egy őszinte Ford szerelőt, óva int téged ezektől a Mondeoktól. Mert az elektronika ennyi idősen elég sok hibalehetőséget hordoz magában, sajnos ez egy gyenge pont, és sokszor még az autóvillamosságis is vakarja a fejét, nekem egy jó állapotú autóm volt ami nem is futott sokat, mégis bőven akadtak idegesítő és egyenesen kritikus elektronikai problémák az autómmal. Olyan hogy minden extra hibátlanul működött volna, a három év alatt amíg megvolt maximum 2-3 hónapig fordult elő.
De ha ez nem lenne elég, a következő és talán még súlyosabb probléma a rohadás. Ezek a Mondeok, az Mk1, Mk2 (ez a szaloncukor) és Mk3 is úgy rohadnak mintha nem lenne holnap, az összes korabeli Forddal együtt. Csak nézd meg az utcán ezeket az autókat, ha látsz (és nem véletlenül nem látsz már sokat, míg Peugeot 406, VW Passat, Skoda Octavia stb. azért akad bőven még hasonló korból), amin nem látszik kívülről a rohadás az már önmagában kuriózum, de ami alul sem rohad még az egyenesen ritkaság. Az enyémet úgy vettem hogy minimális felületi korrózió volt az alján és a hátsó íveken, ez kevesebb mint 2 év alatt fajult el odáig hogy ki lehetett szedni darabokat belőle két ujjal.
Amúgy meg nehéz bármi pozitívumot felhozni mellettük. Nekem akkor azért tetszett mert relatíve olcsón egy jó állapotú autó volt V6-os motorral és sok kényelmi funkcióval, második autóm volt egy Swift után. A futómű jó, azt meg kell adni neki, mondjuk egy kortárs Passathoz viszonyítva különösképp. De semmi más nagy extra nincs, a beltér nem tartósabb a konkurenseknél, az elektronika szerintem még rosszabb is, a rohadási hajlam szintúgy. Legalább olcsó. De van nem sokkal drágábban jobb.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
rohadnak, és elromlanak állíndóan
És amit te akarsz venni az még bonyolultabb technika is mint az alap mondeok
sokat fogyazst, drága lesz az alkatrész
Akitől veszel egy ilyet, az nagyon fog örülni hogy megszabadulhatott a pénztemető szopórollerétől:D
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!