A Trabant 601 vagy a Wartburg 353 volt tartósabb/megbízhatóbb?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ezek nem mentek el 120-at general nélkül, talán 60-at.
De akkor meg nem is járt mindenki kocsival WC-re.
A Trabant egyszerűbb, robusztusabb konstrukció volt.
Meg teljesen normális volt, hogy félreállsz, és elkezdesz gyertyát pucolni a parkolóban vagy az út szélén.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Igen a Trabi egyszerűbb volt,kevebb hiba tudott előjönni,de hát nyílván kisebb volt,gyengébb,lassabb.
Nekem 7db 353-as Wartburgom volt.Volt közte 2 éves is 1990-ben,de az is kb 80 ezernél kedte a főtengelycsapágy kopogást,meg gyűrű tűgörgő csörgéseket,stb.Mondjuk nekem nem forralták a hűtőfolyadékot.Az enyém mind elöl hűtős volt.
Volt Apámnak és nekem is egy darab 1.3-as négyütemű,szörnyű rosszak voltak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nekünk Trabantunk volt, keresztapáméknak Wartburgjuk.
Mindkettő megbízható, egyszerű szerkezet volt. Természetesen nem bírtak annyit, mint ma egy Toyota. De Trabiban is láttam olyat, amelyik több, mint 300e km-t futott és még használták.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azért attól független hogy azon a szinten anno Wartburg több törődést kért, komfortban is annyival előrébb volt a Trabanthoz képest.
A hibák döntő részét meg tényleg útszélén el lehetett akkoriban hárítani, és nem is problémáztak ezen az emberek, alap szerszámkészletet szinte mindenki tartott a kocsiban, a leggyakrabban szükséges pótalkatrészekkel együtt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Trabant jobb volt. Kevesebbet fogyasztott, egyszerűbb szerkezet. Wartburg már kényesebb. Párszor felforralta a hűtővizet. Az egész bódé hajlamos volt mentközben behintázni jobbra-balra.
Egyiknek sem volt jó a váltója. Trabant hidegen kidobálta a 4. fokozatott (kopott difi). Ennek meg volt trükkje: 3.-ba jól kihúzatni, kuplung 4, várni, hogy a motor visszatérjen alapjárati fordulatszámra ( 2T sokáig kellett rá várni mire visszatért), kuplung fel, várni 1-2 másodpercet és gáz. Vagy bevette a 4.-et vagy nem. A váltóban a léptetővilla bronzöntvény, nagyon meg lehet gyötörve akkor könnyen tört.
Trabantnál a hengerfejtömítés sokszor kiégett. Nagyfater gyakran mondta: "valamelyik hengernél megint kifúj!" Sufni tele volt Trabant hengerfejtömítésekkel. Állítgatta a gyújtást ( "megszakítós" gyújtása volt, kenőfilcet olajozni kellett, 6V-os rendszerrel). Nem a generátorba volt a fesz.szabályzó. Külön a tűzfalon és állandóan azzal szenvedett, mert keveset töltött vagy túl sokat.
Wartburg a hátramenetet szerette menetközben kidobálni. Sokszor kézzel kellett bent tartani a hátramenetet.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Tartós/megbízható eggyik sem volt. De akkor minden családapa konyított a kocsihoz, minden is volt a csomiban gyors stupekoláshoz.
-Komplett szerszámosláda
-gyujtótekercs, gyertya, gyujtás alaplap megszakítókkal
-AC pumpa
-hengerfej tömités és egyéb tömitések
-avab bilincs, drót, ékszíj stb.
És bárhol képesek voltak megszerelni a gépet. 🤣
És emlékeim szerint ez előfordult.
Wartburgunk volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!