A Trabant 601 vagy a Wartburg 353 volt tartósabb/megbízhatóbb?
Ezek nem mentek el 120-at general nélkül, talán 60-at.
De akkor meg nem is járt mindenki kocsival WC-re.
A Trabant egyszerűbb, robusztusabb konstrukció volt.
Meg teljesen normális volt, hogy félreállsz, és elkezdesz gyertyát pucolni a parkolóban vagy az út szélén.
Igen a Trabi egyszerűbb volt,kevebb hiba tudott előjönni,de hát nyílván kisebb volt,gyengébb,lassabb.
Nekem 7db 353-as Wartburgom volt.Volt közte 2 éves is 1990-ben,de az is kb 80 ezernél kedte a főtengelycsapágy kopogást,meg gyűrű tűgörgő csörgéseket,stb.Mondjuk nekem nem forralták a hűtőfolyadékot.Az enyém mind elöl hűtős volt.
Volt Apámnak és nekem is egy darab 1.3-as négyütemű,szörnyű rosszak voltak.
Nekünk Trabantunk volt, keresztapáméknak Wartburgjuk.
Mindkettő megbízható, egyszerű szerkezet volt. Természetesen nem bírtak annyit, mint ma egy Toyota. De Trabiban is láttam olyat, amelyik több, mint 300e km-t futott és még használták.
Azért attól független hogy azon a szinten anno Wartburg több törődést kért, komfortban is annyival előrébb volt a Trabanthoz képest.
A hibák döntő részét meg tényleg útszélén el lehetett akkoriban hárítani, és nem is problémáztak ezen az emberek, alap szerszámkészletet szinte mindenki tartott a kocsiban, a leggyakrabban szükséges pótalkatrészekkel együtt.
Trabant jobb volt. Kevesebbet fogyasztott, egyszerűbb szerkezet. Wartburg már kényesebb. Párszor felforralta a hűtővizet. Az egész bódé hajlamos volt mentközben behintázni jobbra-balra.
Egyiknek sem volt jó a váltója. Trabant hidegen kidobálta a 4. fokozatott (kopott difi). Ennek meg volt trükkje: 3.-ba jól kihúzatni, kuplung 4, várni, hogy a motor visszatérjen alapjárati fordulatszámra ( 2T sokáig kellett rá várni mire visszatért), kuplung fel, várni 1-2 másodpercet és gáz. Vagy bevette a 4.-et vagy nem. A váltóban a léptetővilla bronzöntvény, nagyon meg lehet gyötörve akkor könnyen tört.
Trabantnál a hengerfejtömítés sokszor kiégett. Nagyfater gyakran mondta: "valamelyik hengernél megint kifúj!" Sufni tele volt Trabant hengerfejtömítésekkel. Állítgatta a gyújtást ( "megszakítós" gyújtása volt, kenőfilcet olajozni kellett, 6V-os rendszerrel). Nem a generátorba volt a fesz.szabályzó. Külön a tűzfalon és állandóan azzal szenvedett, mert keveset töltött vagy túl sokat.
Wartburg a hátramenetet szerette menetközben kidobálni. Sokszor kézzel kellett bent tartani a hátramenetet.
Tartós/megbízható eggyik sem volt. De akkor minden családapa konyított a kocsihoz, minden is volt a csomiban gyors stupekoláshoz.
-Komplett szerszámosláda
-gyujtótekercs, gyertya, gyujtás alaplap megszakítókkal
-AC pumpa
-hengerfej tömités és egyéb tömitések
-avab bilincs, drót, ékszíj stb.
És bárhol képesek voltak megszerelni a gépet. 🤣
És emlékeim szerint ez előfordult.
Wartburgunk volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!