Tempomat mellett hova teszitek a jobb lábatok? Nem féltek attól hogy lassabb a reakcióidő fékezéskor?
Figyelt kérdés
Nekem rendellenesnek tűnik a padlóra rakni a lábamat mikor tempomattal megyek. Rendesen vezetve, láb a gázon, fékezni nagyon gyorsan lehet. Viszont ha a padlón a láb, akkor mire odaemelem a fékhez, az sok idő. Nem tűnik biztonságosnak.2023. ápr. 18. 17:31
1/8 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem a lábad miatt nem biztonságos, a padlóról pont ugy tudsz a fékre ugrani, mint a gázról (ami lejjebb van, mint a fék).
Inkább a bebambulás miatt veszélyes. Minél kevesebb dologra kell figyelned, annál hamarabb lankad a figyelem
2/8 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Adaptív tempomat van az autóban, így lassít / fékez ha lassúbb jármű kerül elé. Ahol nem valószínű, hogy be kell avatkozni, ott padlón szokott lenni. Ha olyan közlekedési helyzet van, ahol előfordulhat, hogy hirtelen fékezni kell, ott ráteszem a fékpedálra. Az adaptív tempomat és a sávtartó asszisztens egy hasznos segédeszköz, de attól az autót én vezetem és a vezetőnek kell megítélni, hogy mit lehet az gépre bízni és mikor kell a vezetőnek készenlétben lennie vagy visszavenni a vezetést. Az automatikák hasznosak és valószínűleg sok esetben jól avatkozna be magától is, de még biztonságosabb, ha a vezető is figyel. Kevésbé valószínű, hogy az ember és a gép egyszerre hibázzon, mint külön-külön bármelyik. Viszont a kevés beavatkozást igénylő szakaszokon (autópálya) hasznos az automatika használata, mert a vezető pihent marad a kézi vezetést és nagyobb figyelmet igénylő szakaszokra.
3/8 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#2: az adaptív tempomat más tészta, azok a kocsik már veszfékeznek is, ha kell.
4/8 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Szia, én nem használom, ha férjem autóját vezetem, pont azért, mert nem tartom biztonságosnak. Nem is fog másképp meggyőzni senki. Én így látom.
5/8 A kérdező kommentje:
#2 Itt még nincs szó adaptív tempomatról, hanem a faék egyszerűségűről, ami addig tartja a sebességet amíg a sofőr be nem avatkozik.
2023. ápr. 18. 20:48
6/8 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A gázon tartom a lábam. Nem nyomom be, csak rajta van. Minden autóban így csináltam eddig és sosem sikerült még véletlen benyomnom.
7/8 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Minek kapcsolod be a tempomatot, ha ott kell tartani a lábad, hogy beavatkozz?
Akkor kapcsold be, amikor indokolt.
8/8 A kérdező kommentje:
És mikor tudod 100%-ra hogy biztosan nem kell beavatkozni? Holt üres autópályán? Mert akkor szöjőévente egyszer lehetne bekapcsolni.
2023. ápr. 19. 17:15
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!